Konditionstræning for elite danser


Nina.m
 Share

Recommended Posts

Hej Alle! Jeg er en pige på 14år, som danser disco på højt plan. Man danser et minut. Til turneringer danser man 1 minut med fuld skrue, 15 gange med pauser. Men for hver gang jeg danser kan man se at jeg bliver mere og mere træt. Hvordan skal jeg løbe for at få konditionen helt i top? Og hvor mange gange om ugen? Jeg danser mindst en time hverdag, laver styrketræning og smidighedstræning. Og så løber jeg hver anden dag ca. men jeg kommer nemt til at overtræne mig, så jeg ikke kan træne de næste par dage fordi jeg er meget sløv og træt. Kan i hjælpe mig? Her er en video hvor jeg danser, så i lige kan få et indblik af hvad det handler om:

Link to comment
Share on other sites

Mit første svar var at dans ikke kræver nogen særlig kondition. Efter at have set din video, må jeg sige at det er forståeligt at du bliver træt af at køre det der 15 gange. Tror ikke at løbetræning vil kunne forberede din krop til de strabadser du udsætter den for. Løbetræning kan være godt for mangt og meget, men i dit tilfælde er jeg bange for at det er dans, dans og mere dans som programmet skal stå på. Styrketræning og anden fysisk træning er nok også nødvendigt for at kunne klare det i det lange løb, men det udfører du allerede. Mine bedste råd må være at lave din dansetræning så omfangende at den forbereder dig på den træthed du oplever under konkurrencer og så sørge for at dine kulhydratdepoter er velfyldte når du stiller op, da jeg tror der ryger en hel del glucose igennem på sådan et stævne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share