Vejledning til det der... motion.


Motionlol
 Share

Recommended Posts

Hey gutter og gutinder

Jeg er helt ny her på sitet så bær over med mig..

Jeg søger lidt tips og tricks til kost, styrketræning ol.

Jeg har for nyligt besluttet mig for at supplere bøger, computer og pasta med træning og græntsager, og i den forbindelse søger jeg så jeres visdom for at få det gjort så effektivt som muligt!

Jeg har indtil videre spist frugt, grøntsager (primært bønner) og kød i en lille måneds tid og jeg kan faktisk mærke en kæmpe forskel, men jeg aner ikke om det er en specielt hensigtsmæssig kost, fx hvis man vil styrketræne også...

Derudover har jeg så lånt nogle håndvægte som jeg bruger dagligt. Dertil laver jeg mavebøjninger og lignende øvelser jeg lærte tilbage i folkeren. Findes der et eller andet træningsprogram for begyndere så man får lidt mere af kroppen aktiveret? Det er mest styrke jeg er interesseret i da jeg i forvejen cykler en masse.

På forhånd tak! :)

Link to comment
Share on other sites

Cirkeltræning er altid lækkert. Suppleret med løb, svømning eller og cykling så er du godt på vej. Du bliver ikke Arnold, men ærlig talt er det cirkeltræning jeg har fortrudt ikke at havde prioriteret højere når jeg skal præstere fysisk... Hvis du går efter decideret styrketræning burde du finde dig et klub.

Få skruet en ordentlig stang fast til væggen (Gerne over en dørkam, så man ikke slæber hele kroppen op og ned af væggen) til kropshævninger.

En cirkel bestående af, strækker, kropshævninger, reaktionsøvelser og andre diverse lidelseredskaber kan kun gå godt. Har ikke kigget det igennem, men MOL har et forslag til cirkeltræning:

http://www.motion-online.dk/konditionstraening/kondition_-_artikler/cirkeltraening/

Ellers er der også tabata. Har kun prøvet det én gang, men det er et godt alternativ til cirkeltræning. Næsten lige så smertefuldt som cirkeltræning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share