Begynder-styrkeprogram


TrineA
 Share

Recommended Posts

Jeg er en pige på 21, der indenfor de sidste par måneder er begyndt at træne regelmæssigt. Jeg kan allerede mærke fremskridt, men føler at jeg godt kunne tænke mig noget mere struktur i min træning og har derfor tænkt over, hvordan jeg kan sammensætte et egentligt træningsprogram. Indttil videre har jeg sådan set bare trænet det jeg nu lige havde lyst til samt gået på en del hold - også for at få noget inspiration til min egen træning. Jeg startede oprindeligt i fitness som suplement til ændrede kostvaner i forbindelse med vægttab. Jeg er 168 høj og vejer pt. 63 kg. Jeg har allerede tabt de første 10 kg, og målet har fra starten været 60. Muligvis vil jeg gerne lidt længere ned, men det ser jeg på til den tid. Udover vægttabet er mit mål generel sundhed, en bedre kondition og øget styrke. Jeg løbetræner ca. 3 gange om ugen ved siden af styrketræningen.

Min plan er et simpelt fullbody program som jeg kan lave 2-3 gange om ugen.

Opvarmning (Her plejer jeg at tage 10-15 min gang på løbebåndet med 5-8 % hældning med 6-7 km/t)

Benpres

Pulldown

Seated row

Brystpres

Biceps cable curl

Cable pushdown med tov

Shoulder pres

Hyperextension

Side bend

Sit-ups

Planke

Udstrækning

Er der noget jeg mangler? Og hvad med rækkefølgen - er den fin eller er der noget der burde byttes om?

Jeg glæder mig til at høre jeres inputs :)

Link to comment
Share on other sites

Giver squat og benpres ikke nogenlunde det samme?

Jeg synes det fungerer meget fint med kabel. Kører primært med dem, fordi det er nogle af dem jeg har fået vist så jeg er sikker på teknikken. Men biceps curl med vægtstang eller håndvægte er vel egentlig præcis den samme bevæglse som med kabel?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share