Full body 2 gange om ugen, hvilke øvelser?


ChrisB
 Share

Recommended Posts

Jeg har trænet full body 2 gange om ugen i en periode, primært med de store øvelser suppleret med et par isolationsøvelser (f.eks. curls).

Jeg overvejer at droppe isolationsøvelserne og kun køre de store øvelser. F.eks. :

Squat - 3 x 5

Dødløft - 3 x 5

Bænkpress - 3 x 8

Military press - 3 x 8

Barbell rows - 3 x 8

Pull ups - 3 x max

Jeg har ikke noget decideret "mål" ud over at holde mig i form :)

Hvordan synes i det ser ud?

Er det for meget med squat og dødløft i samme træningspas, når det kun er 2 gange om ugen?

(jeg har valgt 3 x 5 gentagelser da min erfaring siger mig at 3 x 8 bliver for meget)

Er det en god ide med både rows og pull ups eller er det overflødigt at have begge øvelser med?

PS: Jeg løber også et par gange om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Efter min mening er du på rette spor.

1: Jeg vil mene det er vigtigt du får dine rows med i programmet, scapula helbred hvis ikke andet.

2: Har du lyst til at træne DL og squat samme dag? hvis du har så gør det! givetvis vil det trætte dig mere end hvis du ikke gjorde og squatter du før du DL'er vil din DL være begrænset af squatten, men det har formentlig ingen effekt overhovedet.

3: løb så meget du vil, uden et overordnet mål handler det vel i sidste ende om at du skal holde dig motiveret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører selv full body ca 2 gange(hver 4 dag) og jeg har ikke problem med at træne både squat og dødløft i samme træning, jeg ligger dog dødløft og squat i hver sin ende af programmet. Og hvis du føler det bliver for meget kan du jo køre let død den ene dag og let squat den anden dag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share