CFTS - Nu med logbog


CFTS
 Share

Recommended Posts

Jeg har i længere tid fulgt passivt med på sider som MOL og BB.dk, da jeg nu skal i gang med at cutte, tror jeg det at føre en logbog vil være godt for motivationen. Valget faldt på MOL da de folk som er her virker til at være mere forskellige, og træner med flere forskellige formål.

De sidste par år har jeg skåret en del i fedtprocenten og opbygget en sund portion masse, og har besluttet at denne sommerferie skal være dedikeret til træning. For at kunne følge min udvikling nemmere, har jeg derfor valgt at starte en logbog. Jeg har lagt mærke til folk tit laver deres logbøger lidt lækre for læseren, og jeg skal da forsøge at gøre det samme..

Min umiddelbare tanke er at lave cardio om morgenen og løfte vægte om eftermiddagen/aftenen, 6 dage om ugen. Hvorvidt det bliver et 2 eller 3 split er jeg dog i tvivl om. Til cut er 3 split så vidt jeg ved ikke særlig velegnet, men jeg ved det vil blive nemmere for mig at holde motivationen oppe med et højere split. Da jeg kommer fra en måneds pause, har jeg dog valgt at starte lidt blidere ud og kører i denne uge FB. Ideelt set kunne jeg godt tænke mig at begynde at løbe som cardio, men det kommer også til at sætte mine knæ under pres, så cardioen vil sikkert blive en blanding af flere forskellige ting.

Jeg har førhen forsøgt mig med kostplaner, men har ikke haft voldsom succes med at holde mig til at spise det samme i længere perioder. Derfor bliver kosten målt på en dagsbasis, med rum til at varierer. Fokus bliver bare på at spise massere af grønt og protein, og så vidt muligt undgå ting med høj kalorietæthed. Jeg er desuden klar over, at der vil komme dage hvor jeg vil tage ud og grille, eller måske få en øl eller 2. Min personlige erfaring siger at der skal være plads til dette, og at jeg så bare må arbejde hårdere og mere intenst for at udligne det.

Lidt start info:

Vægt: 94,9 kg

Alder: 24

Arme: 40 cm

Bryst: 115 cm

Mave: 102 cm

Lår: 61 cm

Læg: 39 cm

Max løft:

Squat: 145 kg

Dødløft: 190 kg

Bænk: 132,5 kg

- Jeg træner for hypertrofi, men tænker disse alligevel giver en ide om mit hvor jeg er, rent træningsmæssigt.

- De fleste har nok set denne, men det er stadig en af de bedste motivationsvideoer jeg er stødt på!

Første træning var i går aftes, som blev en hurtig og let en af slagsen. Efter en måneds pause skal jeg dog blankt erkende at DOMS er slemme i dag!

Squat: 3x10x80 kg

Dødløft: 3x8x100 kg

Bænkpres: 3x10x80 kg

Link to comment
Share on other sites

Bachelor er afleveret og træningen er gået i gang. Det var super fedt at da jeg lidt over 12 sad med studiekammeraterne og fejrede afleveringen, at jeg slet ikke havde lyst til at drikke øl med dem. Jeg har virkelig set frem til at have tid til at træne igen og fejrede således dagen ved at mit yndlings træningspas - ryg.

Dagens træning blev udført til Jay-z og The Blueprint:

Dødløft: 3x10x100

RG Pendlay rows: 3x10x60

Pulldowns: 3x10x50

DB shrugs: 3x10x36

EZ curls: 3x10x25

B.O. lateral cable rows: 3x10x10

Jeg lægger let ud, men den lange pause har haft tydelig effekt på både konditionen og styrken, så det blev egentlig hårdere end jeg troede. Jeg har valgt at køre et tre split; ryg, bryst og ben. Vil køre med fast progression på enten 2,5 eller 5 kg afhængig af øvelsen pr. uge. Den ene dag i ugen bliver 3x10, jeg er dog i tvivl om den anden bare skal være 3x8 eller om jeg lige bør tage lidt tungere vægte med en 3x6.. Når kroppen er blevet vant til træningen igen, tænker jeg også at skrue op for volumen.

Link to comment
Share on other sites

Morgencardio @ 400 kcal

Eftermiddagstræning:

BB BP: 3x10x82,5

Military: 3x10x32,5

Dips: 10, 8, 8

Cable lat. raise: 3x10x7,5

Cable flies: 4x10x20

Tri. pushdowns: 4x10x45

Kalorieindtag ca. 2600 kcal

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share