PVC og daypack


JokumS
 Share

Recommended Posts

Hej. Jeg vil gerne lave mig et regnslag til min rygsæk. Tænkte, der muligvis var nogen her, der kunne hjælpe mig. Problemet er, at min sovepose skal være uden for rygsækken samt at rygsækken ikke er 100% vandtæt, og det er sgu lidt ærgelidt, når den også helt skal kunne lægges i snebunker og klare det danske regn og muder.. Derfor vil jeg prøve at sy noget i PVC/Det materiale, man laver fiskerjakker i. Det er tyndt, slidstærkt og 100% vandtæt, så jeg er glad. Men er der nogen der har erfaring med at male PVC? Og kender nogen et sted i KBH, hvor materialet kan købes i ruller, firkanter eller lignende størrelser?

Link to comment
Share on other sites

Du kan evt gå i en dykkerbutik og få en af deres vandtætte poser. De er både holdbare og 100% vandtætte. ellers kan du måske sy noget ud af samme neopren stof som bruges i våd/tørdragter. Har en kollega der har syet en pouch til hans taktiske radio i det stof, og det virker vist rigtig godt for ham mht vandtæthed, dog ikke komplet da der skal være huller til kabler og antenne osv. men som en sæk tror jeg det vil virke godt.

Link to comment
Share on other sites

Tak for tippet! Havde slet ikke tænkt over neopren. Det skinner heller ikke. Har dog aldrig brugt det, så ved ikke hvor slidstærkt det er, men det kan jo testes.

Ja det med hullerne havde jeg ikke tænkt over... Men det må man vel bare tage med, uanset om det er PVC, neopren eller hvad end det er. Ellers kan man måske sy en elastik rundt om hullet som en slags membran

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal gøre den rigtig nice kan du jo sy en vandtæt lynlås i den og lave en flap med noget velcro du kan lukke over lynlåsen. og mht huller kan du evt sy det så godt sammen du kan og måske lave noget gøjl med goretex lappegrej som man bruger til regnjakker osv til at lukke det helt vandtæt. men det er bare i gang med fantasien :) og post gerne billeder af det færdige produkt inde i outdoor tråden i Off Topic :)

Link to comment
Share on other sites

Det er den slags fantasier jeg leger med! Smider det gerne ind på boardet, når jeg har fået bikset noget godt sammen :-) Har ikke prøvet at sy neopren før, så kunne godt forestille mig, det bliver lidt funky og en langvarig proces . . .

Link to comment
Share on other sites

Som fridykker roder jeg en del med neopren, køb neopren med nylon på begge sider, så er det ret stærkt.

Jeg limer altid neoprenen og sidder det udsatte steder så får det både nål, tråd og lim.

Ved at lime får du også 100% vandtæthed :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share