Mening om træningsprogram


Bjerring1992
 Share

Recommended Posts

Hej alle :D

Jeg er en frisk gut på 20 år som har gået til Crossfit i et halvt år efter hånden, og er super glad for det, det er kanon træning. Men kan godt savne lidt mere styrketræning en gang imellem. Så har overvejet at træning lidt ved siden af CF, så det kommer til at se sådan her ud.

Mandag: CF

Tirsdag: Styrketræning

Onsdag: En kort løbetur/hvil

Torsdag. CF

Fredag: Styrketræning:

Lørdag: CF:

Søndag: Hviledag

Men det er faktisk mest selve styrkeprogrammet, jeg skal have en mening om, så her kommer det. Har været inde og se om jeg kan læse mig frem til noget, men som i nok selv ved, så er det en jungle inde på nettet, men læste lidt om Wendler 5/3/1 og synes han havde fat i noget meget godt, men der er også noget som jeg ikke var helt vild med, nå men det er også lige meget. Det jeg godt kunne li ved det, var at der var fokus på det store øvelser, ligesom i CF. Også det med hjælpeøvelser, man skal tage det hjælpeøvelser man finder nødvendigt i sin træning, men de skal ikke være alt for overdrevet i forhold til Basisøvelserne, hvis jeg har forstået det ret.

Sådan som jeg har sat det her samme, det er ud fra det jeg har læst mig frem til og som giver mest mening og logik for mig :D

Tirsdag:

Bænk pres: 5x5 rep

Dødløft: 5x5 rep

Skrå bænk pres med frie vægte: 3x10 rep

Træk til bryst(dem man laver inde i forsvaret) 3x max rep

Dips 3x max rep

Fredag:

Squat: 5x5 rep

Military pres 5x5 rep

one arm dumbbell row: 3x10 rep

HSPU: 3x max rep

Chin ups: 3x max rep

Har læst mig frem til at man skal lægge meget vægt på basisøvelser når man styrketræner, hvilket jeg har prøvet på

Hvad siger i, er det okay eller helt ude i skoven :D?

på forhånd tak :D

Link to comment
Share on other sites

Det ser fornuftigt ud. Jeg ved bare ikke om jeg havde taget så mange kropsvægtsøvelser HSPU, chins, dips osv. Uden at vide ret meget om CF så troede jeg det var sådan noget i lavede hele tiden?!

Igen uden at vide ret meget om CF, bliver det ikke en ret voldsom mængde af store øvelser? Det CF jeg har set er ofte Dødløft, Overhead squat og en sjat andre øvelser på tid ( altså i sidste ende en ret stor volumen ). Jeg er selv en fan af 5/3/1, men havde i dit tilfælde nok valgt at gøre det anderledes.

Uge1:

Tirsdag:

dødløft 5/3/1

hjælpeøvelser

Fredag:

Military pres 5/3/1

hjælpe øvelser

Uge2:

Squat 5/3/1

hjælpeøvelser

Fredag

Bænkpres 5/3/1

hjælpeøvelser

osv.

Men det er bare mig, jeg er heller ikke 20 længere :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share