Musik App til Spinning / Fitness


Tage Lund
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

Jeg har brug for lidt feedback fra alle jer som er instruktører eller blot fra almindelige Fitness freaks som mig. Personer som går op I musikken og timing mht. til de aktiviteter som foregår under træningen. Det behøver ikke kun at være Spinning. Det kunne også være Step, Body Pump oa.

Gennem de sidste 5 år har jeg været bidt af Spinning. Specielt da vi fik Suunto, fik motivationen et ekstra hak opad.

Men det er jo musikken og den måde det anvendes på, som giver det virkelige kick og det som kan få en til at give sig de ekstra procent der skal til, for at man flytter sig. Musikken sammen med gode aktiviteter og perfekt timing gør det sjovt.

Da min kone blev instruktør I "Odder Fitness" og ville bruge sin iPad til at spille music fra, som hun havde mixet i MixMeister, gik det op for mig at den indbyggede musikafspiller var fuldstændig håbløs til en instruktør.

Fonte er for små, man kan ikke se hvor lang tid der er gået og hvor lang tid der er tilbage af et music stykke. Man har altså ikke noget overblik.

Da jeg har en IT baggrund, bestemte jeg mig for at løse problemet ved at lave en anden afspiller, som lige netop løser det, samt giver mulighed for at tilføje noter til hvert musiknummer. Den hedder Play4Fit.

Ideen er at det er helt central at instruktøren :

1) Ved hvad der spilles lige nu - BPM, total tid samt navn på nummer.

2) Ved hvor langt man er i nummeret og hvor lang tid der er tilbage,

3) Samt kan se hvilke aktiviteter der er planlagt under nummeret - hvis man nu ikke lige kan huske det præcist. Måske har man bare brug for lidt støtte til at huske.

I skal ikke nødvendigvis downloade den (den koster 40 kr. - som en leje video) men blot kikke på beskrivelsen i iTunes og så give feedback konceptet, eventuelt ideer til andre værdifulde funktionaliteter - hvad I nu måtte have på hjertet. Jeg har andre ideer og vil tage jeres input med i betragtning til fremtidige versioner af Play4Fit. Det her er bare starten, hvis der er interesse.

God træning til jer alle.

---------

Se også :Soft App World

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share