Uddannelse inden for kost og træning


Dismal Destiny
 Share

Recommended Posts

Hej med jer.

Jeg håber lidt nogen kan hjælpe mig med min frustration omkring uddannelse. Jeg er en af de mange millioner mennesker som elsker træning, sundhed og kost. Jeg vil gerne tage en uddannelse inden for det, som også så mange gerne vil. Men jeg vil gøre det mest for min egen skyld, og ikke for specielt at arbejde med det, og hvis jeg sku arbejde med det, skulle det kun være som en fritidsbeskæftigelse. Jeg har siddet de sidste mange dage og kigget på nettet, men det giver bare endnu mere frustration. Så jeg kunne egentlig godt tænke mig og høre lidt fra jer der er uddannet på en af de mange skole/kurser rundt omkring i landet. Jeg vil meget gerne den skole jeg skal gå på kan tages i Århus, da jeg er fra Randers, og ikke vil tage til Kbh, for at blive uddannet.

Jeg har ingen studenter eksamen, så skolen/kurset skal gerne være en af dem, der ikke kræver det. Men selvfølgelig vil jeg også meget gerne høre om jeres holdning til det ene eller det andet. De skoler jeg har set på er jo atwork og sportseducatin(eller hvad den nu hedder). For der kan man tage to uddannelser på samme tid og opnå en rabat....

Håber virkelig nogen lige vil tage sig et par minutter og svare på det :-)

På forhånd tak for hjælpen.

Knus fra en meget frustrerende tøs ;-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Dismal Destiny

Jeg vil varmt anbefale http://www.instruktoerskolen.dk hvor jeg selv har min basis fysiologi/anatomi og instruktør uddannelse fra. Den kan tages i Viby ved Århus og kender flere der har taget den udover mig med gode erfaringer os. Underviserne er dygtige og basis uddannelsen danner et fint fundament for, at kunne erhverve en eller flere af de andre overbygnings uddannelser :smile:

Tog selv uddannelsen tilbage i 2008 og den har dannet god baggrund for mit 5-årige instruktør virke.. :smile:

/Kousgaard

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Har hørt, at Atwork skulle udbyde nogle gode uddannelser os, dog kender jeg ikke nogen personligt der har taget en uddannelse igennem deres regi. Sport education derimod, kender jeg ingenting til. Men tror i bund og grund det er meget det samme der udbydes. Uddannelserne er jo grundlæggende et redskab til at gøre en kompatibel til at varetage en role, som træning eller ernærings vejleder, hvorimod det er nogle helt andre ting der spilder ind på om hvorvidt man bliver god til det man laver eller ej. Har man en god mentor, er man i nogle rammer de udfordre en jobmæssigt, er man udadvendt, nysgerrig efter at søge ny viden og løbende dygtiggøre sig osv. Så med det i mente tror jeg ikke der er den store forskel på om du vælger A eller B.. :smile:

Men det kan være, at der er andre herinde der har erfaring med de 2 andre uddannelser du nævner, som kan gøre dig klogere i dit valg. :smile:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share