fodbold træningsprogram


MMM1998
 Share

Recommended Posts

Hdy, jeg er en 15 årig dreng er 170 cm høj, og vejer cirka 45-46 kg. (Temmelig undervægtig). Jeg vil gerne forbedre mine fodboldevner som sprinthastighed, acceleration, skudstyrke generelt fysik. Og skal også have en bedre kondition, så også kondition træning. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et program der passer til mine mål? Helst en til fitness centret, jeg vil også tage på, så også et par tips hvad jeg ku spise/drikke før eller efter træning protein pulver eller sådan noget. På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Du vil simpelthen alt på en gang :hehe:

Som udgangspunkt så vil jeg mene du skal få styr på din kost. Ved godt du er 15 år og der sker en milliard ting med din krop, men med din vægt kunne det godt se ud som om du ikke spiser nok.

Brug denne til at finde ud af hvor mange kalorier du bruger i løbet af en dag:

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/

Når du kender dette tal så skal du spise ca. 500 kalorier mere end det. Her kan du se en kalorietabel, med den kan du få en ide om hvor mange kalorier der i de forskellige produkter:

http://www.kalorietabel.dk/

I din situation behøver du ikke regne ned til milligram, men du bør have en ide om hvor meget du spiser om morgenen (fx. ca. 200g yoghurt med 75g müsli) og vide ca. hvor mange kalorier der i det. Ligesom det altid er godt at vide at der er ca. 600 kalorier i 1 L kakaomælk. Prøv dig lidt frem, hop op på vægten én gang om ugen, hvis du ikke har taget på så har du spist for lidt.

Når du har nogenlunde styr på din kost så kan du begynde at fokusere på træning. Træning med dårlig kost giver så godt som ingen resultater og gør bare at din krop skal knokle ekstra for at fixe de ting din træning "ødelægger".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share