Day Zero!


Mr.Paradise2014
 Share

Recommended Posts

Go' aften til det danske folk.

Vil hovedsageligt bruge denne log-bog til at se mine (forhåbentlige) fremskridt. Der vil dog også komme massere af spørgsmål hen ad vejen, da selvom det meste kan researches, vil jeg hellere høre det fra folk på et decideret træningsforum, da jeg føler det har en større autoritet over sig.

Vil se om jeg kan få smidt nogle kilo og opbygget nogle muskler.

Her skriver jeg lige lidt info, så jeg lettere kan komme tilbage til det når det ligner der sker noget + undgå alt for basale spørgsmål jeg burde have afklaret fra start.

Køn: Nej

Alder: 21½

Vægt: 108 Kg.

Centimeter-mål:

Overarme: 38 cm.

Mave: 119 cm.

Lår: 63,5 cm.

Andet jeg burde måle? - Og nej. Ikke min stang ;)

Af træningsformer afprøver jeg for tiden disse:

Gang/Løb i den danske natur.

Motionscykling - Har allerede problemer i anden gear, og må skifte ned rimelig hurtigt.

Boksning - Har en Boxing-Pro sandsæk og handsker - Det er ikke en heavy-bag, men den er sku heller ikke for let. Kan i hvert fald slå igennem.

Home-fitness/Rushfit - Bruger her 5-6 kg. håndvægte - føler mig som en svans.

Håber på at få min "rigtige" cykel ud og rulle - hvis den da virker og ikke er alt for rusten.

Havde 2 "test" dage sidst i juli, for at teste mit Garmin Forerunner 110. I alt en time og 10 minutter og 700 kalorier ifølge uret. Ellers startede jeg rigtigt den 5. august.

Sætter lige mine træningsdage ind her, og så vil alle nye løbende komme ind i indlæg for at undgå en alt for stor startpost.

Mandag den 5. august: Rushfit DVD - Strength and....... | Tid: 44 minutter | Gennemsnitspuls: 131 | Maks Puls: 162 | Kalorier Forbrændt: 440.

Tirsdag den 6. august: Boksning.................................... | Tid: 30 minutter | Gennemsnitspuls: 143 | Maks Puls: 162 | Kalorier Forbrændt: 400.

Onsdag den 7. august: Rushfit DVD - Abdominal Stre.... | Tid: 43 minutter | Gennemsnitspuls: 132 | Maks Puls: 155 | Kalorier Forbrændt: 420.

Mandag den 12. august: Rushfit DVD - Strength and..... | Tid: 42 minutter | Gennemsnitspuls: 129 | Maks Puls: 157 | Kalorier Forbrændt: 390.

Tirsdag den 13. august: Boksning.................................. | Tid: 31 minutter | Gennemsnitspuls: 136 | Maks Puls: 152 | Kalorier Forbrændt: 340.

Onsdag den 14. august: Rushfit DVD - Abdominal Stre.. | Tid: 35 minutter | Gennemsnitspuls: 131 | Maks Puls: 157 | Kalorier Forbrændt: 340.

Torsdag den 15. august: Boksning.................................. | Tid: 25 minutter | Gennemsnitspuls: 149 | Maks Puls: 165 | Kalorier Forbrændt: 350.

Fredag den 16. august: Gang/Løb.................................. | Tid: 42 minutter | Gennemsnitspuls: 135 | Maks Puls: 166 | Kalorier Forbrændt: 450 | Afstand: 3,90 km | Gennemsnits-hastighed: 5,5 km/t. | Løbehastighed: 11 km/t.

Lørdag den 17. august: Rushfit DVD - Fight Condition.... | Tid: 42 minutter | Gennemsnitspuls: 152 | Maks Puls: 171 | Kalorier Forbrændt: 550.

Tirsdag den 20. august: Rushfit DVD - Fight Condition... | Tid: 43 minutter | Gennemsnitspuls: 148 | Maks Puls: 173 | Kalorier Forbrændt: 550.

Tirsdag den 20. august - Del 2: Boksning/Cykling........... | Tid: 24 minutter | Gennemsnitspuls: 151 | Maks Puls: 162 | Kalorier Forbrændt: 340.

Onsdag den 21. august: Gang/Løb................................. | Tid: 46 minutter | Gennemsnitspuls: 144 | Maks Puls: 168 | Kalorier Forbrændt: 570 | Afstand: 4,35 km | Gennemsnits-hastighed: 5,7 km/t. | Løbehastighed: 10-12 km/t.

Torsdag den 22. august: Boksning.................................. | Tid: 30 minutter | Gennemsnitspuls: 159 | Maks Puls: 170 | Kalorier Forbrændt: 410.

Løber maks et par hundrede meter ad gangen, men håber da på at kunne tage en 5 kilometers runde i fremtiden.

Jeg er ikke begyndt at ændre min kost endnu, men som hovedregel skal jeg have lavet min kost om. Min vægt har ikke ændret sig de sidste par år. Jeg drikker for meget cola + jeg kun spiser 2-3 måltider - somme tider kun 1 gang. Vil droppe det meste cola og få flere måltider ind i billedet. - og træne mig op til at prøve det her morgenmad. Har sjovt nok havregryn til at samle støv - så lad os prøve det!

Har lige et par grimme begynderspørgsmål jeg gerne vil have afklaret lidt.

Nummer 1:

Hvordan får jeg mest ud af min boksetræning? Som det er nu, slår jeg med fuld kræft - bruger "normale slag", hooks, albueslag, upper-cuts og er fra i dag begyndt at sparke svinet - dette får min puls godt op. Og så et lille delspørgsmål: Er 30 minutter for lidt? Synes ikke jeg har kræfter tilbage, men er i tvivl om det giver for lidt.

Nummer 2: Hvor meget kan man tage efter kalorietælleren på uret? Lige nu lægger jeg ikke for meget vægt i det, men ville være rart at vide om det Alt for utilregnelig.

Nummer 3: Er det normalt at få ondt i de nederste mavemuskler når man bokser?

Kommer sikkert i tanke om andet, men skal vi ikke kalde det en start? ;)

Edited by Mr.Paradise2014
Link to comment
Share on other sites

Fredag den 23. august: Gang/Løb | Tid: 43 minutter | Gennemsnitspuls: 147 | Maks Puls: 168 | Kalorier Forbrændt: 550 | Afstand: 4,50 km | Gennemsnits-hastighed: 6,4 km/t. | Løbehastighed: 10-14 km/t.

Begynder så småt at finde ud af det. Har her til aften fundet ud af, at 10 km/t er den bedste hastighed og at jeg her kan løbe mest før jeg giver op.

Så i øvrigt mellem 10 og 15 rådyr - Det er optur at løbe i det fri.

Link to comment
Share on other sites

I dag blev det så til:

3 x 20 - Bend-over rowing

3 x 12 - Triceps siddende

3 x 12 - Skulderpres

3 x 12 - Curls

3 x 12 - Squads

3 x 12 - sideløft

3 x 12 - Ultra-kompakt

Øvelserne er herfra: http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_oevelser/komplet_traening_med_haandvaegte/

Alle med 5 kg's vægte. drypper af sved, og føler mig sku som en svans. Det tog mellem 30-40 minutter at gennemføre.

Dette program vil jeg se om jeg kan følge 2-3 gange om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share