Onsdag d. 23/10-13


Alex.Livsstil
 Share

Recommended Posts

Dette er mit første opslag så vil først til fortælle om min livsstil i form af træning og kost.

Min kost består så vidt muligt af kød og grønsager, det vil sige ingen kartofler, ris og pasta. Og i min kost undgår jeg også sukker og søde sager, her er inkluderet ting som syltetøj. Så ingen silk, chips, kiks, sodavand, hvad det måtte være. Jeg sørger også rigtig meget for at få drukket meget vand, vil helst indtage de 2 liter vand om dagen.

En almindelig dag kunne se sådan ud:
7:30. Morgenmad= 200-300g A38 0,5% 20-30g havregryn og 10g rosiner.

10:10. Mellemmåltid= En banan

12:30. Middagsmad= Salat og 60g frikedeller,

14:20. Mellemmåltid= Gulerødder.(Afhængig af hvor sulten jeg er.)

17:30 Aftensmad= 60-70g oksekød, 150-300g salat.

21:00 Aftensnack= Gulerødder og frugt.

Udover det tager jeg nogen tilskud til min mad, det vil sige 2g fiskeolie og en almindelig vitaminpille hver dag.

Min træning er ikke som første mål at blive stærkere, men at må en større muskelmasse og blive markeret og få en lavfedtprocent. Det skyldtes at jeg har været overvægtig hele mit liv, så derfor vil jeg gerne have en flot krop nu. Når jeg så har opnået det, kan det nok godt være at jeg vil fokusere mere på styrke.

Jeg har et trænings program lige nu der hedder German volume training. Det går ud på at du tager 10x10 og holde pauserne korte, så jeg udmatter musklerne til fulde.

Jeg har tre grund styrketrænings dage, en ben dag, en bryst og ryg dag, og en triceps, biceps og skulder dag. Jeg oftes mere udover det, men ikke på samme dage så grund dagene.

Jeg har også cardio indeover så hver dag, er det enten 5 kilometers løb eller 30 minutters cykling på trænings cykel eller roning.

Træning og kost er stor del af min hver dag og det er noget jeg tænker over hver eneste dag. Jeg går på efterskole og har derfor et motionsum til rådighed hele tiden, når jeg har fri så jeg har ingen undskyldning for ikke at træne. Der er også gode muligheder for at spise sundt heroppe, så efterskolen er et kæmpe plus for min livsstil. Men min livsstil gælder selvfølgelig også derhjemme, i weekend løber jeg 5 kilometer lørdag og søndag og spiser også sundt.

I må meget gerne komme med konstruktiv respons og kommentar og råd, men som sagt det er mit første opslag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share