TV-eksamen om besættelse af træning


NicolajT
 Share

Recommended Posts

Hej med jer

Jeg er journaliststuderende og står overfor en TV-eksamen i starten af januar. I den forbindelse leder jeg efter en case til min historie, så hvis du kan nikke genkendende til nogle af følgende punkter, må du meget gerne kontakte mig.

- Du føler ikke, at du er stor nok og tænker konstant, at du er nødt til at blive større.

- Du sætter træning så højt, at du ofte fravælger sociale arrangementer, som kan gå ud over din træning.

- Du har taget/tager eller overvejer at tage doping for at blive større.

- Du er ekstremt struktureret i forhold til din træning, og træningen gennemsyrer dine tanker i hverdagen.

Hvis du på anden møde føler eller har følt, at træningen har taget overhånd, vil jeg meget gerne høre fra dig. Indslaget afleveres internt og bliver sat op på vores hjemmeside medietorvet.dk.

Anonymitet er en mulighed.

Med venlig hilsen

Nicolaj Thomas Truelsen

Journaliststuderende

Syddansk Universitet

30 33 49 23

[email protected]

Link to comment
Share on other sites

Uhh, emner som dette kan nogengange få mig op i det røde felt. Selvfølgelig kan der være folk hvor træning tager overhånd og som overhovedet ikke har nogen social kontakt og at denne mangler skyldes en mindreværdsfølelse som de prøver at arbejde ud igennem træning.

Men ofte syntes jeg at hr. og fru. danmark finder det farligt hvis man går op i sin sport. Hvis man tillader sig at dedikere en del af sit liv til træning så bliver der straks set skævt på en. Man kan af en eller anden grund ikke tillade sig fokusere på træning, fx har jeg oplevet venner og bekendte ser skævt til en hvis man siger at man kommer senere til et arrangement fordi man skal træne. Eller hvis man fortæller at man har lagt planer for hvad man skal træne og hvordan en måned frem i tiden, så begynder folk hurtig og snakke om det ikke er for voldsomt. Det er som om at man helst skal være ca. som gennemsnittet og helst ikke gøre noget gennemsnittet ikke kan sætte sig ind i, for så må det jo nærmest være en afhængighed og farligt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også sætte et spørgsmålstegn ved sammenkædningen af megareksi og træningsbesættelse/-afhængihed ligesom doping intet har med træningsbesættelse/-afhængighed at gøre.

Megareksi og doping synes jeg har været behandlet såe.........

Og så er det ala det Ramius skriver sådan at hvis man vil noget med sin sport om det så er Bodybuilding, Crossfit eller andet så tager det commitment, tid og struktur uden det nødvendigvis af den grund er en besættelse.

Mvh

Edited by Søren Michael
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share