kvalliprotein


Dux26
 Share

Recommended Posts

Jeg spiser rimelig meget tun, men der er jo også torskerogn, som har 18g protein pr. 100g.

Mit spørgsmål er så, er toskerogn godt nok, er det noget hen af tun, med hensyn til optageligheden.

så napper man sådan en dåse på noget brød , har man da lige 36g+ man drikker noget mælk til.

Til sidst hvad er jeres syn på at jeg napper en liter skummet sent aftenen som ekstra protein, og ikke andet, skal tabe mig, indtager ikke vild mange kulhydrater, så kun mælk der sent, altså jeg mener er mælken alene godt nok, af hensyn til protein.

Og jeg er ikke så vild med at spendere i kosttilskud, har ikke råd.

Håber ikke mine spørgsmål er for bøvet, er bare lidt træt af at æde tun konstant, spiser dog alm kød til aftensmad, kylling/kalkun/oksekød.

DUX

Link to comment
Share on other sites

Torskerogn er en fin proteinkilde som afveksling fra tun.

Nogle mener at den kan indeholde flere tungmetaller, men sp ville de hysteriske mennesker i fødevarekontrollen nok ha råbt op.

Skummetmælk er også fin som natmad, men drik kun en ½ liter - den anden 1 liter vil du nok have brug for i løbet af dagen.

Link to comment
Share on other sites

Pumba, jeg køber det i Netto, og jeg mener der er 18g pr. protein i, men kan da tage fejl, vil lige tjekke en dag, har ikke lige noget rogn hjemme.

Der er også Tun i tomat, men der er ikke den samme mængde protein i som i en alm. dåse, øv

Link to comment
Share on other sites

Min indeholder også 12g protein pr. 100g, så det matcher ikke helt tun, men man skal jo have noget afveksling. Ernæringsfanatisme bliver sgu hurtigt for kedeligt <_<

Man skal desuden passe godt på med hvad man køber ag torskerogn, der er sgu mange fabrikanter der hælder noget værre lort på de dåser :o

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share