Squat


Bager
 Share

Recommended Posts

Hej

Hvor vigtig er det at køre squat ATTG. Her tænker jeg på hvori forskellen ligger på at køre til lårbenet vandret og ATTG?. :confused2:

Jeg har nemlig gevaldige problemer med at køre ATTG - skyldes sikkert min højde 196 cm - jeg begynder mere og mere at tro på at Squat ikke er noget for folk med lange lemmer :(

Jeg kører squat i smidt-stativet, men har dog nogle enkelte gange forsøgt med den frie stang. Og her kommer problemerne for alvor. Bare det at køre til vandret er svært, det kan dog lade sig gøre men så stikker knæerne også et godt stykke ud over fødderne - og det må jo betegnes som dårlig stil og med fare for skader.

Er der andre "høje" ude bag skærmen, som kan genkende ovenstående og i såfald hvad gør i?

Eller skyldes det "bare" min motorik kombineret, i squat øjemed, forkert krops proportionalitet og manglende læremester. :retard:

:o kom med noget konstruktivt.

Jesper

Link to comment
Share on other sites

ok jeg er ikke kæmpe høj (187), men jeg har også haft problemer med ass2thegrass i skidt stativet... Jeg kan kun anbefale dig at prøve den frie stang, hvis du først finder den rigtige teknik kan man nemt lave attg!

Problemet i skidt stativet er, at du ikke rigtig kan skubbe numsen bagud... man er meget låst!

Link to comment
Share on other sites

Hmm, ja måske skulle jeg give den frie stang en seriøs chance.

Til en vis grad har det selvfølgelig noget med teknikken af gøre og der tror jeg stadig at jeg har noget af lære, men mine lårben er sgu så lange, så jeg falder bagover når jeg sætter mig ned, medmindre knæerne stikker en halv meter ud over fødderne - ufedt.

hvad med smidigheden, har den noget af sige

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv høj (194 cm) og kan godt genkende dine problemer lidt. Først og fremmest syntes jeg du skal lave squat med stangen og ikke i smidtstativet. Læs TJ artikel omkring "teknik i squat" her redegøres der for højepersoners vanskeligheder iforhold til squat

Jeg synte også det er godt at strække lægmusklen godt og grundigt inden man påbegynder squat.

beskrivelses_af_squat.htm

Link to comment
Share on other sites

mine lårben er sgu så lange, så jeg falder bagover når jeg sætter mig ned, medmindre knæerne stikker en halv meter ud over fødderne - ufedt.

Kan du ikke bare "sprede ben" lidt mere, altså med større mellemrum mellem benene skulle det være lettere ikke at stikke knæene ud :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tigerdyret har fat i en vigtig pointe. For langlemmede personer skal overkroppen lænes grotesk langt forover i bunden for at undgå for meget knævandring.

Når jeg er i bund i squat, hviler min overkrop på lårene. For at det kan lade sig gøre med rank ryg, kræves ret smidige baglår (ofte mere smidige end de fleste (mænd) render rundt med).

Bred benstilling (som foreslået ovenfor) hjælper også.

Jeg er ikke høj (174 cm), men hvis mine lårben var normallange, ville jeg nok kun være 160 cm :tongue:

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share