Marathon og styrketræning?


MFriis3
 Share

Recommended Posts

Jeg er kommet på den ide, at jeg gerne vil løbe et maraton til oktober (H.C. Andersen i Odense).

Jeg er klar over at min stryketræning i motionscenteret vil blive "ødelagt" en del, og det er svært at opretholde den muskelmasse og styrke jeg har opbygget gennem tiden.

Jeg vil dog gerne høre om træning som f.eks. squat kan være med til, at forbedre mit maraton-løb?

Endvidere vil jeg gerne høre om der er nogle der evt. har efaringer med dette, og om der er nogle der har ideer til et program med (meget) løb og (ben)træning?

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Tak! Jeg havde helt glemt at kigge på MOL's side! :-)

Desuden har jeg fundet denne artikel Is strength training really beneflcial for endurance athletes?

- Der er gode resultater vedrørende tung eksplosiv styrketræning for løbere i meget funktionelle øvelser som f.eks jump squat og lunges. Så det vil jeg helt sikkert prøve at kigge på!

Dette kræver dog god planlægning i sin træning, derfor starter jeg nok en logbog på mandag (når jeg starter min træning).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share