HST og løbetræning !


Christian H.
 Share

Recommended Posts

Jeg træner HST 3 gange om ugen og ønsker samtidig at løbetræne. Flere steder har jeg læst at det forringer HST, hvis man ikke får resitueret ordentligt. Det jeg godt kunne tænke mig var at træne HST 3 gange om ugen, løbetræne 3 gange om uge og have 1 fridag ;)

Er det en dum idé? Nogen der har nogen erfaringer med det? Er nok ikke den første der har haft de planer...

Link to comment
Share on other sites

hvis du ikke overdriver løbetræningen, og sørger for at kompensere med yderligere mad burde du være ok

Med overdrivelse, tror jeg Andres mener mere end 3-4 løbeture i ugen. Udfra egen erfaringer er 3-4 gange 5-7 km helt perfekt.

Edited by Rune
Link to comment
Share on other sites

Hej Christian, jeg træner ligesom dig HST 3 gange om ugen, og løber 3 gange om ugen( turer af 5-8 km ca. 20 km. om ugen, har dog planer om at løbe lidt mere her til foråret, så må vi se om det går). Personligt synes jeg selv at jeg har haft en ok fremgang i HST, men jeg kan jo ikke vide hvor meget jeg var gået frem hvis jeg ikke havde trænet. Men fx. i bænkpres, er jeg altid gået 2,5-5 kg. frem på en cyclus - hvilket for mig er 6 uger, da jeg ikke træner exentrisk. Jeg træner dog ikke ben 3 gang om ugen, men kun 1 eller 2 gange, afhængig af hvor øm jeg er i bjælkerne.

Derudover vil jeg sige, at det kan komme til at gå ud over dine løbetider. Nu har jeg været så heldig at jeg havde/har en del fedt jeg skal have smidt, så jeg håber at kunne holde vægten konstant - tabe fedt og tage muskelmasse på. Men det er nu ikke helt lykkedes, har taget 4 kg. siden jeg startede med HST. De ekstra kilo vil helt sikkert gå ud over din hastighed.

Men hvis dit mål er at få opbygget en en sund krop, og have en god kondition så synes jeg det lyder som en god ide.

Link to comment
Share on other sites

Nu skal jeg lige nævne, at hvis Christian er den Christian jeg tror han er, så træner han i det center jeg træner i. Og det skal derfor nævnes at han er ekstremt tynd. Vi snakker om en højde på næsten 2 meter, og en vægt på 70 kg. Christian har haft meget svært ved at spise nok til at tage på. Jeg mener derfor ikke at det er særligt hensigtsmæssigt at begynde at løbe, hvis målet stadigvæk er større muskelmasse.

Hvis jeg tager fejl omkring personen, så undskylder jeg mange gange :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Vi snakker om en højde på næsten 2 meter, og en vægt på 70 kg.

Årrh ja jeg håber det er skrevet efter overdrivelse-fremmer-forståelsen-princippet for det der lyder sgu sygeligt. Jeg vejer selv ca. 70 kg og er 185 høj og jeg er altså selv ret tynd

Link to comment
Share on other sites

Årrh ja jeg håber det er skrevet efter overdrivelse-fremmer-forståelsen-princippet

DET ER DET IKKE. Og netop derfor mener jeg ikke at Christian (hvis det er ham jeg kender), skal begynde at løbetræne. Det kunne betyde at det bliver uendeligt sværere at smide den påkrævede masse på. I værste fald kunne det betyde at han smider det han har taget på (mener han vejede lidt over 60 kg da han startede).

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Her Cillius

Ja, jeg vil sige at mit fedtab er ret signifikant, desværre har jeg ikke nogen fedtprocentsmålinger, men lividden i mine bukser er faldet omkring 2 numre. Så alene på posen er der jo røget en del :) Men jeg mangler nok stadig 5-7 kg fedt. før maven bliver helt flad.

Link to comment
Share on other sites

Lækkert med de mange svar! Beklager min inaktivitet, men har ikke haft mulighed for at tjekke de.

Har mere eller mindre besluttet mig for, at jeg vil starte med noget løbetræning 1-2 gange om ugen á ca. 5 km. Senere vil jeg dog nok udvidde det til 3-4 gange ...

Vi snakker om en højde på næsten 2 meter, og en vægt på 70 kg.

Er tynd ja, men ikke ligefrem 2 meter. Jeg er ca. 187cm høj og vejer omkring 73 kg! Mener ikke at vi træner samme sted Thomas J., har i hvert fald aldrig mødt dig ? :)

Men tror det er rigtigt som flere af jer siger, at jeg kan få sværre ved at tage på. Synes dog alligevel at løbetræningen er vigtig, må bare sørge for at få lagt et ordentligt kostprogram ;) (er meget modtagelig over for gode råd/erfaringer!!)

Link to comment
Share on other sites

Har læst nogen artikler rundt omkring, men har ikke fået lagt et konkret program for hvordan jeg vil spise. Det jeg ønsker er at tage på så jeg vejer ca. 80-85 kg! Hvilket jeg ikke regner med bliver nogen let affære :S

Derfor tror jeg nok at jeg bliver nødt til, at følge Thomas J.'s råd og vente med løbetræning! Lidt ærgeligt - ville nemlig gerne have en god kondi igen :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share