Kosttilskud fra England


John Hansen
 Share

Recommended Posts

Hvis man vil bestille kosttilskud fra England vil der så blive lagt moms på forsendelsen?

Jeg er klar over at der normalt ikke skal betales moms 2 steder, når man køber i et EU land, men forholder det sig anderledes når der er tale om kosttilskud?

- Og hvordan forholder det sig med lovgivningen. Er der harmoniseret på området således, at det er lovligt at importere et ellers mindre lovligt produkt, så længe produktet kommer fra et andet EU land?

Link to comment
Share on other sites

Fandt lige ud af at de produkter, jeg havde set ikke indeholdt ægte ephedrin, men et eller andet erstatningsprodukt. Jeg har tidligere købt en ret god eca-stack i Danmark, men siden jeg benyttede er tilsyneladende lukket.

Jeg ved til gengæld, at pro-hormoner er lovlige i UK.

Nogen, der ved om disse vil blive snuppet i tolden..?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Prohormoner er ulovlige at importere til Danmark. Det skyldes at de er ulovlige efter dopinglovgivningen (som rammer alle anabolske hormoner, OG forstadier til dem). sÅ de bliver i hvert fald stoppet i tolden.

ECA stakken er receptpligtig i DK, grundet indhold af Efedrin. Såvidt jeg ved er det lovligt at importere receptpligtig medicin fra andre EU-lande via postordre. Det var det i hvert fald for et par år siden. Men om de tager dem i tolden ved jeg ikke.

Under alle omstændigheder bliver der opkrævet engelsk moms (VAT) i England, og der skal ikke svares moms i DK.

Go heavy or Go home !

Link to comment
Share on other sites

Hej

Produkter du købe i et andet EU land vil ikke være moms pligtigt i DK (andre regler for Biler)... Har selv købt mange produkter i UK og de er ALDRIG blevet "taget" i tolden hverken de lovlige eller ulovlige. De er derimod alle blevet leveret 3 dage efter bestilling....

Ang. produkter som ikke indeholde ægte ephedrin, men et eller andet erstatningsprodukt, så er de såmen gode nok alligevel man skal bare lige være opmærksom på hvor meget ephedrin der er i. Som regl ligger de i intervallet 0.8% - 1%. Lyder måske ikke af meget men det er rigeligt.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg vil meget gerne komme med de to sider jeg ligger inde, men jeg alligevel så tøver jeg. Grunden hertil er at der i en anden tråd blev slået lidt hårdt ned på andre som gjorde dette. Om dette er berettiget eller ej er mig lige meget, jeg vil bare ikke "udsættes" for det samme.

Men hvis der er flere som gerne vil have de adresser jeg ligger inde med, så vil jeg hellere end gerne skrive dem på forum'et????

(Redigeret af CyberC ved 8:57 pm på Juli 23, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Tungpres->>

Kender godt den side du henviser til, de link som jeg kom med er også at finde derinde, men isteder for at alle skulle opfinde den dybetallerken igen, så kan andre lige så godt gøre brug af mine/andres erfaringer. Tror bare ikke at andre at billigere end de to sites jeg kom med, målt på pris + forsendelse.

Hvis der er nogen som har gået den laaaaaange liste igennem, og fundet nogle som er billigere, vil jeg meget gerne vide det, da det altid er rart at spare nogle penge :-)

Hmm sidder og får en lille idé.. Hvad med om vi var nogle stykker eller mange, som henvendte os til et site, på den måde kan vi evt opnå nogle rabatter. Ved selvfølgelig ikke om dette er muligt, men det er da en idé. Vi ville evt være nødt til at "dele" os op efter hvor i landet vi boede, men mon ikke det er muligt alligevel???.  Er ideen HELT tosset eller er det nogen som har nogle andre gode forslag til hvordan vi kan gribe det an??

Kommentare/forslag modtages meget gerne

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share