Viking pure whey VS. Viking laktosefri


humseper
 Share

Recommended Posts

Jeg skal til at købe en spand protein og vil gerne lige have lidt vejledning. Inde på GETBIG.dk´s hjemmeside sælger de vikingprotein til en billige penge. Er dette produkt godt og hvad er forskellen mellem Viking pure whey/valle og viking pure whey fedt og laktosefri?

Link to comment
Share on other sites

Uvildige kilder er altid at foretrække, selvom getbig.dk er meget troværdige!

Du kan roligt købe 5kg Viking 100% Pure Whey (fedt / laktose fri) til kr. 849 på getbig. Det smager godt, og er meget nemt at opløse. Jeg spiser selv chokoladeudgaven, og den smager lidt som brownie-dej når man blander med mælk, men selv med vand er den god!

Go' appetit.

Link to comment
Share on other sites

Er det bare mig eller har jeg ret i, at whey-produkter aldrig kan bliver helt fedtfrie eller for den sags skyld laktosefrie. Så jeg tog mig den frihed og kiggede lidt nærmere på dette Pure whey. For det første er det en koncentrat og så indeholder det 1,5 gr. fedt samt 4 gr kulhydrat og da der ikke er tilsat sukkerstoffer, så må alle 4 gr vel være laktose. Så fedt- og laktosefri - nej ikke helt! Husk nu kære venner, I få hvad I betaler for!! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Som tidligere diskuteret er ALT i denne sammenhæng jo relativt, - er noget "fedtfrit", når det indeholder 1 picogram, 10mg eller 1g fedt pr. 100G?

Viking´s proteinprodukt er blevet "affedtet" og "aflaktosificeret", så indholdet af fedt og laktose er ganske ringe, - og betydeligt mindre end i næsten alle andre produkter, der endda er dyrere!

Viking indeholder 1.5g fedt pr. 100g, - CN, EAS og PROLAB ligger typisk i intervallet 5-7g, - og jeg har set flere andre typer, hvor fedtindholdet er helt oppe på ca. 9g mættet fedt pr. 100g pulver!

Tilsvarende ligger Viking Whey på max. 1g laktose pr. 100g pulver, hvilket igen er meget lavere end næsten alle andre typer.

Kun få opgiver dette direkte, - hvorfor mon -, og niveauer omkring 4g pr. 100g er helt standard!

F.eks. har min afroamerikanske træningsmakker kun kunnet "tåle" rene isolat-typer og fik seriøse maveproblemer uanset om det var gode produkter som Prolab, CN eller EAS der blev kastet i løgnhalsen!

2 portioner Viking har hidtil været problemfrit, - indholdet pr. servering er typisk 0.3g!

Jeg er også selv skiftet til Viking, - prisen er fin, kvaliteten i top og smagen er glimrende selvom jeg smagsmæssigt marginalt foretrækker CN vanilje pga. den lidt kraftige vaniljesmag.

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Mht fedt procenter i øvrige produkter, så fandt jeg lige en Prolabbøtter frem og hvor du får de der 5-7 gram fedt fra må du så forklare bagefter, for på Prolab's Pure whey er der 2 gr i og deres øvrige to proteinprodukter er der under 1 gram i. EAS har jeg ikke pt på hylden, så den kan jeg desværre ikke svare for. :rolleyes:

Men ok, overdrivelser fremmer jo altid forståelsen- ikke JS <_<

PS - hvis der kun er 1 gr. laktose i, hvad er så de restende 3 gr. (Der er ikke tilsat sukkerstoffer)??

Edited by DSB Harry
Link to comment
Share on other sites

DSBHARRY:

Jeg antager optimistisk, at du er enig i, at det kun er meningsfuldt, at sammenligne produkter, der er af samme type og i nogenlunde samme prisgruppe?????????

Jeg antager endvidere, at du anser det for positivt, at man ulejliger sig med at lave sit hjemmearbejde?????

For selvom du muligvis har ret i din betragtning vedr. overdrivelser, har det bare IKKE et klap med sagen at gøre.

Da jeg IKKE umiddelbart har noget belæg for at tiltro dig nedrige motiver, skyldes de misforståelser, som dit indlæg er udtryk for, nok bare, at du IKKE lige har sat dig ordentligt ind i, hvad sagen handler om!

Hvis du lige læser mit hastigst nedbankede indlæg igennem, vil du se at jeg på fornuftig vis relaterer fedtindholdet til 100g´s portioner, så de er sammenlignelige, fremfor at anvende de amerikanske pr. portion, som jo i princippet kan være hvad som helst!

PROLAB PURE WHEY indeholder ganske rigtigt 2g fedt pr. PORTION!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (32g)

Hvilket på ganske pudsig vis, - og med anvendelse af den højeste matematik -, modsvarer godt 6g pr. 100 g, hvilket igen under anvendelse af den absolut højeste og strammeste matematik placerer PROLAB PURE WHEY i kategorien 5-7g, som tidligere oplyst!

PROLAB ADVANCED WHEY, - der er betydeligt dyrere end Viking -, indeholder på tilsvarende vis ca. 5g fedt pr. 100g.

Håber ovenstående kaster blot lidt lys over sagen, - overdrivelse fremmer ganske rigtigt forståelsen, men det havde jeg bare IKKE "brug for" i lige netop denne sammenhæng! :tongue:

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share