Kvindelige forsøgspersoner søges!


MultiCoach
 Share

Recommended Posts

Jeg skal til og i gang med mit specialeprojekt: ”Peak rate for fedtoxidationen under arbejde: Forskelle mellem veltrænede (udholdenhed), utrænede og overvægtige kvinder”.

Jeg søger derfor kvindelige forsøgspersoner (udholdenhedstrænede, overvægtige eller utrænede) der kunne tænke sig at være med i projektet.

Deltagelse i projektet indebærer følgende: Maxtest på ergometercykel til bestemmelse af maksimal iltoptagelse. Progressiv cykeltest til bestemmelse af fedtoxidationsraten som funktion af arbejdsintensiteten. Én muskelbiopsi.

Er du en kvindelig MOL´er eller kender du en som måske kunne være interesseret, så send mig gerne en e-mail: [email protected]. Du er også velkommen til at skrive, hvis du har yderligere spørgsmål.

Forsøget forventes afviklet i april/maj, og det foregår på Syddansk Universitet, Odense

Link to comment
Share on other sites

Armoured female => Undskyld det sene svar!

Afviklingen af forsøgene vil fortrinsvis være om formiddagen, men andre tidspunkter kan også komme på tale. Første forsøgsgang vil tage 45-60 min mens anden forsøgsgang vil strække sig over ca. 3 timer.

Det er OK at træne udholdenhed sekundært til styrke. Ideelt set vil vi gerne have kvinder med så højt kondital/iltoptagelse som muligt, men træner du meget, så vil du helt sikkert komme i betragtning uanset om det er styrke- og/eller udholdenhedstræning.

Vi bruger både BMI og fedtprocent (impedans) som kriterie for normalvægt vs. overvægt. Fedtprocenten er den vi vægter højest.

Biopsien bliver taget fra m. vastus lateralis.

/Ole

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share