Kan det virkelig pass?


NoNick
 Share

Recommended Posts

Jeg tror jeg har misforstået noget...

Hvor meget protein skal man indtage ?

Jeg har købt en 2.25 kg "bedste på markedet" whey-protein, hvor der er en måleske nede i, som jeg vejede til cirka 25-30 g.

Da jeg cutter, skal man spise protein til alle mellemmåltider, og til morgenmad...

JS anbefaler i hans artikel, at man spiser 25 g til morgenmad (hvis man altså passer nogenlunde til hans forhold, hvilket jeg nogenlunde gør). Samt foreslår han at til tre eksempler på mellemmåltider / shakes kan tage henholdsvis 10 g, 25g og 25 g.

Men hvis man regner lidt på det, og siger at det bliver til 85g på et døgn, dvideret med de 2250g som der er i beholderen, bliver det ikke til mere end 26 dage?

...jeg syns' jeg føler mig lidt snydt, hvis jeg har betalt næsten 600 kr for protein der kan holde knap en måned...

Men kan det virkelig passe, at man skal spise så meget?

Link to comment
Share on other sites

Det protein du har købt, skal udelukkende bruges som tilskud til din kost. Dvs hvis ikke du får nok protein igennem din kost, kan du supplere op med pulver. Du skal altså ikke udelukkende have protein fra kosttilskud :teachingfinger: :tongue:

Hvis du indtager hovedparten af din protein fra mad, skulle din spand kunne holde en hel del længere end 26dage :wave:

Link to comment
Share on other sites

Der er jo også meget stor forskel i priserne på de enkelte mærker. F.eks. Protec plus og Viking.... det kan godt betale sig at undersøge markedet først og finde ud af, hvor mange penge man vil ofre på det. Man skal bare sørge for at laktose- og fedt- indholdet er lavt og så er alt bare 10 4!! B)

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det vigtigt at fedt- og laktoseindholdet er lavt, men smagen spiller også en stor rolle i mine indkøb... :rolleyes: Så vil jeg hellere betale lidt ekstra og så få noget protein jeg kan holde ud til at drikke, idet jeg skyller meget af det ned hver dag ;), men igen afhænger det selvfølgelig af økonomien...

- Power Clauer :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share