Kcal.forbrug ved cykling??


Profitt
 Share

Recommended Posts

Pga. en overbelastning af knæet, er jeg begyndt at cykle en del og har neddroslet løberiet. Er der nogen der ligger inde med en ca. vurdering af kcal.forbruget ved cykling?? De varierende effekter grundet bakker og vind er uvæsentlige.

På forhånd tak

Profitt

Link to comment
Share on other sites

Det syens jeg også virker temmelig højt.

Jeg har prøvet at tjekke kcal.-forbruget på en kondicykel, hvor resultatet var 23 kcal/km. Men dte var blot ved en belastning på 5/12. Ændrede man belastningen, ændredes kcal.forbruget også, da der jo ikke er tale om gearing, men blot at den enkelte km bliver lettere eller hårdere.

Link to comment
Share on other sites

Når der på motionscyklens display tales om forbrugte cal. er der i virkelighed tale om kcal??

Skulle denne antagelse være rigtig, stiger humøret med adskillige gram :D

Ja, der er godt nok tale om kcal, når den skriver cal...

Så ved jeg ikke hvordan dit humør får det, når jeg fortæller at du sagtens kan halvere det den skriver, og den vil stadig vise for meget...

Måske er det en gimmick der skal erstatte en træner der står og siger: Det var vel nok fiiiiiint? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det udførte arbejde på en cykel udtrykkes i watt. For at finde ud af hvor meget energi der forbrændés ved en given belastning er du nød til at vide hvor stor effektivitet den enkelte person har ved denne belastning.

Rent praktisk vil den mængde du forbrænder i et tidsrum variere VIRKELIG meget efter hvor høj en intensitet du kører med. En del nyere pulsur har en kalorie-tæller, som så kan give en ide om hvor meget du forbrænder, men dette kan være meget unøjagtigt under specielle forhold - f.eks. masser af små korte ryk hvor pulsen ikke når at reagere, indtag af koffein som kunstigt hæver pulsen osv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share