Fedt%måler


!diot
 Share

Recommended Posts

hey.. vil bare li høre om nogle kender en omron fedt%måler.. (elektrisk, og så holder man den i strakte arme - oprejst) man indtaster sine stats og *vupti*efter 5 sek efter har man sin fedt% den måler vha nogle metalagtige håndtag :D .. mit spørgsmål går på hvor sikker sådan en måler er? :confused2:

Edited by !diot
Link to comment
Share on other sites

mit spørgsmål går på hvor sikker sådan en måler er?

God spørgsmål :confused2:

Jeg fik selv målt min fedtprocent med sådan en elektrisk måler man holder ud i strakte arme - 18 %.

Det var tydeligt for enhver, at min fedtprocent ikke var så højt, så jeg forsøgte mig med en fedtcaliber - 6,5 % og straks var vi ovre i den anden grøft. Jeg tror selv, at min fedtprocent på dette tidspunkt var omkring 10 %, så jeg ved faktisk ikke helt, hvad man kan regne med, dog er en elektrisk måler ikke velegnet til personer med "meget" muskelmasse.

Jeg har på fornemmelsen, at de elektrisk målere blot udregner en fedtprocent ud fra de ting man taster ind: Højde, vægt, alder etc. :teachingfinger:

Edited by Mr. Fitness
Link to comment
Share on other sites

"Jeg har på fornemmelsen, at de elektrisk målere blot udregner en fedtprocent ud fra de ting man taster ind: Højde, vægt, alder etc."

Det er næsten rigtigt, for disse data indgår i beregningen. Integrering af musklernes ledningsevne i formlen er prikken over i´et der gør bioimpedans lidt mere præcis, men stadig yderst mangelfuld.

Link to comment
Share on other sites

Tanita forklarer da også på deres hjemmeside, at BB'ere og andre med forhøjet muskelmasse ikke kan anvende deres impedansmålere. Mange af tanita's målere har en speciel "atlet" indstilling, men den er beregnet til folk med normal mængde muskelmasse, som dyrker meget cardio (hvilket skulle ændre musklernes ledningsevne).

-> Mr. Fitness: 39% kontra tangmålt 16% - snup den :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tanita forklarer da også på deres hjemmeside, at BB'ere og andre med forhøjet muskelmasse ikke kan anvende deres impedansmålere. Mange af tanita's målere har en speciel "atlet" indstilling, men den er beregnet til folk med normal mængde muskelmasse, som dyrker meget cardio (hvilket skulle ændre musklernes ledningsevne).

-> Mr. Fitness: 39% kontra tangmålt 16% - snup den :lol:

Kan du ikke give mig det direkte link til denne påstand. vil gerne have det med ned i mit center da, de ikke rigtig tror på at den bliver mere unøjagtig jo mere muskel masse man har. En af mine kammerater blev målt i går til at have en fedt procent på 19. V tang målt for et stykke siden, vidste det for ham 13. Jeg nægter tro på at hans fedtprocent er 19. :devil:

Link to comment
Share on other sites

-> Mr. Fitness: 39% kontra tangmålt 16% - snup den
fedt procent på 19. V tang målt for et stykke siden, vidste det for ham 13. Jeg nægter tro på at hans fedtprocent er 19

Jeg synes også det er vigtigt at holde fast i HVAD bruger man målingerne til. man vinder ikke en mr. fitness konkurence ved at have 5 frem 8 % fedt. Jeg anbefaler at man bruger det til at måle en udvikling med. Jeg foretræjkker selv en 4 punkts calibermåling. men det er sgu da alligevel noget nemmere lige at kaste tærene op på måleren om morgenen. :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg spurgte dem om den stod på Athlete mode, de sagde det gjorde den ikke. Men den er vel ok at følge udviklingen. Jeg selv bruger denne måling, men den kan svinge meget. Men bliver også målt med målebånd. Men den bedste måde er dog at se/høre at der er fremgang........ B)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share