motivationen mangler


Back
 Share

Recommended Posts

Jeg har altid været glad for træne og i de seneste 3 år har jeg gennemsnitlig trænet 3-4 gange, nogen uger højre andre laver. Men i det sidste er min motivation for at træne fuldstændig forsvundet, det skyldes tildels at jeg ikke har opnået de resultater som jeg har sættet som mål.

I den her uge har jeg været ind og træne i mandages ellers har jeg ikke trænet. Normalt plejer jeg at træne et sted mellem 4-5 gange om ugen, jeg må indrømme at jeg har været lidt tidspresset i de sidste pr. uger pga. af skriftlige eksame og jeg har haft en hektisk skema i de sidste 3 måneder, hvor jeg ikke har haft tid til mere end 5 timers søvn.

Betyder det her at jeg er udbrændt ?

Min vægt er remlig stabil, men mit fedtprocent er stadige høj, jeg har prøvet følge min kostplan til punkt og prikke, men da mit mål er at tabe 8 kg inden Juni og helst så meget fedt som muligt er jeg nød til at komme i gang med kondi- og styrketræning. Hjælp.... Hvordan kommer jeg i gang igen ?

:confused2:

Link to comment
Share on other sites

Du giver selv svaret :)

Normalt plejer jeg at træne et sted mellem 4-5 gange om ugen, jeg må indrømme at jeg har været lidt tidspresset i de sidste pr. uger pga. af skriftlige eksame og jeg har haft en hektisk skema i de sidste 3 måneder, hvor jeg ikke har haft tid til mere end 5 timers søvn.

Træning kræver overskud, og det får man ikke med 5 timers søvn og eksamener...

Når du kommer ind i en mindre stresset periode, vender lysten sansynligvis tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft samme problem, idet jeg lige har overstået mine terminsprøver på gymnasiet. I perioden, hvor prøverne fandt sted, havde jeg heller ikke ret meget overskud, og min søvn lå heller ikke på ret meget over de 5 - 6 timer. Men alligevel tvang jeg mig selv ned i centeret, og efter en hård og tvungen uge dernede, blev det sjovt igen... Bare klø på og lysten vil komme automatisk!

Det vigtigste for mig når jeg træner er, at jeg har en træningsmakker som jeg kan snakke med. Uden ham ville jeg hurtigt blive træt af at træne. :retard:

Så grib en af dine kammerater og kom igang! I kunne eventuelt lægge et konkurrende element ind i jeres træning, så som: Hvem kører hurtigst/længst på et vist antal minutter, eller f.eks hvem når først 80kg i bænkpres osv... Det er i hvert fald med til at motivere mig, når jeg skal konkurrere mod nogle af mine bedste venner.....for man vil jo altid gerne være den bedste ik? B)

- Power Clauer :)

Link to comment
Share on other sites

Tak for rådet.... Jeg tvang mig selv til at tag spinningtime efter jeg læste Power Clauer indlæg... Det hjalp meget... så tusind tak for det.

Jeg har altid haft træning som min egen oase, jeg bearbejder manger ting når jeg træner, det plejer at være min tid. Min kammerater ser også træning som noget *** bip :teachingfinger: *****, medmindre det er fodbold <_< , jeg har ikke haft held med at tag dem med i centeret. Så jeg ved ikke hvor meget det med en træningsmakker vil virke for mig.

Men tak for rådet.... det var faktisk sparket i røvet som jeg havde brug for. :pullup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share