Fedt på maven


HW.Qeen
 Share

Recommended Posts

Jeg træner omkring 5 gange om ugen, hvor jeg træner konditionstræning alle gange og 3 gange vægttræning. Og man skulle tror at min fedt % er lav og det hele er velbalanceret. Tror om igen...Jeg har desværre en del fedt og det føles som om jeg kæmper mod Mother Nature hver dag.

Jeg ved jo godt at folk er forskellige og kvindes krop har tendenser til større fedtdepoter osv. men det kan ikke være rigtig at masse af træning ikke kan formindske det.

Jeg spiser sundt, det har jeg gjort de sidste 2-3 år, træner som sagt meget, specielt de sidste 3 mdr. men jeg kan ikke se resultaterne..

Hvad fa**** er der galt? :angry:

Der er jo snart sommer...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bedste foreslag jeg kan komme med er at du skriver ned hvad du spiser i løbet af en dag. Eftersom du træner en hel del så vil jeg mene at det må være kosten der halter efter.

Husk på at du kan spise nok så sundt og fedtfattigt, men hvis du stadig spiser store mængder af mad så taber man sig ikke (kalorieindtag skal være mindre end kalorieforbrug).

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar...

Jeg mener nu ikke at jeg spiser for meget, generalt eller på en gang, men der må være et eller andet som er i vejen.

Jeg har prøvet justerer lidt på min "aftensmad" dvs. hvor meget jeg spiser og hvad tid. Det er bare lidt svært at ikke spise så meget når man er vildt sulten efter træning og det er oz ret sent.

Men generalt spiser jeg 5-6 måltider om dagen og den eneste som er "stor" er til frokost hvor jeg får 300 gr. blandet salat med et styk kød.

Morgenmad, mellemmåltider og mad efter træning er højst 100-150 gr. og er fedfatig. Tun, salat, bønner, hytteost ligger på programmet så det ser jo fornuftig ud. Jeg spiser ikke særlig meget kulhydrater i form af kartofler, ris osv. og heller ikke brød, men masser er grøntsager og frugter.

Så jeg fatter det ikke :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm. det lyder jo ret fornuftigt. Der en ting du skal overveje, nemlig at du ikke helt kan stole på din vægt. Grunden er at du muligvis har mistet noget fedt, men samtidig har taget muskler på. Muskler vejer mere end fedt gør og derfor gør det ikke noget == din krop bliver mere fast og mere hen imod det de fleste gerne vil have. Det jeg vil frem til er at du skal prøve at få taget en fedt% måling og så et stykke tid efter få taget en ny. Derved vil du helt konkret kunne se om du mister fedt.

Jeg må indrømme at jeg ikke har så meget styr på vægttab (for mig er det mere den anden vej), men spise ca. 6 gange om dagen og holde sit kalorieindtag lavere end sit kalorieforbrug så SKAL man miste fedtmasse.

Prøv at regne dit kalorie forbrug ud.

Kvinde RMR = 447,593 + (3,098 x H) + (9,247 x V) – (4,33 x A)

Mand RMR = 88,362 + (4,799 x H) +(13,397 x V) – (5,677 x A)

hvor H = højde, V = vægt, A = alder

meget lidt aktiv, eks. stillesiddende arbejde 1,4

lav til moderat, eks. motion tre gange om ugen 1,6

højt niveau, eks. daglig motion 1,8

ekstremt højt niveau, eks. hårdt fysisk arbejde 1,9

Udfra de tal du har skrevet mht. salat gætter jeg på at du spiser lige under 2000kalorier om dagen (dette er MEGET usikkert og kun et gæt fra min side). Målet er at du indtager 500kalorier under dit kalorie behov, hvis spiser mindre end det vil dit stofskifte falde og det vil være endnu svære for dig at tabe dig. Hvis du indtager mere så taber du dig ikke ret meget.

Link to comment
Share on other sites

Udfra din fin form fik jeg 1407,83

Kvinde RMR = 447,593 + (3,098 x H) + (9,247 x V) – (4,33 x A)= 1407,83

hvor H = højde, V = vægt, A = alder

Hvad skal jeg bruge det her til?

meget lidt aktiv, eks. stillesiddende arbejde 1,4

lav til moderat, eks. motion tre gange om ugen 1,6

højt niveau, eks. daglig motion 1,8

ekstremt højt niveau, eks. hårdt fysisk arbejde 1,9

Link to comment
Share on other sites

Hvad træner du og "hvor hårdt"?

Ofte ser man mange, der står på stepperen og snakker med veninden ved siden af (det skal der selvfølgelig også være plads til) eller personer, der sidder på kondicyklen dybt begravet i en bog.

I begge tilfælde trænes der ikke særligt hårdt.

Jo hårdere der trænes jo mere forbrændes der også efter træningen!

Spiser du lige efter træning/inden træning? Hvad?

Hvad skal jeg bruge det her til?

meget lidt aktiv, eks. stillesiddende arbejde 1,4

lav til moderat, eks. motion tre gange om ugen 1,6

højt niveau, eks. daglig motion 1,8

ekstremt højt niveau, eks. hårdt fysisk arbejde 1,9

Jeg tror du skal gange resultatet fra før (1407,83) med den værdi af ovennævnte, der passer på dig. Så har du dit endeligt kaloriebehov. :)

Edited by Mr. Fitness
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du skal gange resultatet fra før (1407,83) med den værdi af ovennævnte, der passer på dig. Så har du dit endeligt kaloriebehov.

okay så har jeg "kaloriebehov" for omkring 2300 kcal om dagen..tak for hjælpen ;)

Jeg træner primært bodycombat 3-4 gange om ugen. Løbebånd, cykler osv holder jeg mig langt væk fra. Evt. bruger jeg lidt tid på romaskine, men heller ikke meget. For jeg træner kort men med meget højt intensitet

Jeg spiser 1-2 timer før træning og 1 time efter dog sker der en gang imellem at jeg spiser en banan lige efter for at tage det værste sult.

Er det helt galt :retard: det mener jeg ikke...

Link to comment
Share on other sites

Det lader til, at du har ret godt styr på det.

Mange har svært ved at tabe sig fordi de fylder tallerknen med pasta, ris eller lignende. Med det gør du åbenbart ikke. Det er svært at se, hvad du gør forkert. MEN måske træner du for meget og får ikke nok protein?

Når du træner meget nedbrydes musklerne. Når du så efterfølgende spiser protein, begynder "reparationen" af musklerne. Hvis du ikke får nok protein, så ender du med at have mindre muskelmasse. Dette betyder at du forbrænder færre kalorier, da muskelmasse forbrænder mange kalorier. Det vil så sige, at du til sidst skal spise ekstremt lidt, hvis du vil tabe dig.

Hvad siger du til at tabe en proteinshake lige efter træning? Jeg tror det ville være effektivt. Erstat gerne bananen med shaken :rolleyes:

Ellers vil jeg foreslå dig, at du skriver alt op hvad du spiser i løbet af en dag og beregner hvor mange kalorier det er og hvor mange procent af disse, der kommer fra fedt, kulhydrater og protein. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Det er vigtigt du indtager noget næring lige efter træning - gerne i form af gode hurtige kulhydrater (En banan, rosiner e.lign) og også gerne blandet med noget protein (fx mælk)

Derudover synes jeg der mangler noget sundt fedt i din kost. Spis gerne nogle fede fisk (eller fiskeolie-kapsler hvis du ikke kan lide fisk) og brug evt noget ekstra jomfrue-olivienolie til din salat! Sundt fedt er vigtigt.... også/især når du ønsker at tabe dig!

Ellers vil jeg anbefale du helt præcist finde ud af din kcal behov. Den formel du bruger er meget usikker, og kan sagtens give dig et for højt tal. Derfor bør du, hvis du ikke opnår dit ønskede vægttab, præcist udregne dit energibehov!

- Hov Mr. Fitness var lige lidt hurtigere end mig!!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Hov Mr. Fitness var lige lidt hurtigere end mig!!
Så længe vi er enige er det ikke nogen problem :lol: og ja mere sundt fedt ville ikke være dårligt.
- Hov Mr. Fitness var lige lidt hurtigere end mig!!

Lidt hurtigere :confused2: præcist 8 minutter :lol: :lol:

Edited by Mr. Fitness
Link to comment
Share on other sites

Lidt hurtigere  præcist 8 minutter

Ja, det kan fanme heller ikke være rigtigt, at min arbejdsgiver kommer ind på mit kontor og begynder at snakke om arbejde!! Kan han ikke forstå jeg er i gang med at skrive indlæg på MOL!?!?! :D

Link to comment
Share on other sites

Rolig drenge, det er jo stadig mig vi snakker om...ik for et være egocentreret he he

B)

Jeg spiser der sund fedt på min salat, og fisk en gang om ugen...jeg kan blive ved..

Jeg er lidt i tvilv om man skal spise lige efter træning når man vil tabe fedt(ikke vægt). Der er forskellige meninger og ikke til at finde ud af.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner primært bodycombat 3-4 gange om ugen. Løbebånd, cykler osv holder jeg mig langt væk fra. Evt. bruger jeg lidt tid på romaskine, men heller ikke meget. For jeg træner kort men med meget højt intensitet

Kan det være her "koen" ligger begravet. Mig bekendt er der en tendens til at overvurdere kalorieforbruget ved de forskellige aerobic-typer. Hvis det er hardcore vægttab du går efter ville jeg overveje løbebåndet eller motionscyklen.

I stedet for kort tid med høj intensitet kunne intervaltræning være interessant.

Styrketræning tæller ikke meget i kalorieregnskabet, man bruger simpelthen for lidt energi.

Link to comment
Share on other sites

Kan det være her "koen" ligger begravet. Mig bekendt er der en tendens til at overvurdere kalorieforbruget ved de forskellige aerobic-typer

Det tror jeg, du kan have ret i. Jeg ville forsøge med et par gange spinning.

Gennem længere tid løb jeg, og pludseligt stoppede fedttabet. Jeg begyndte så på spinning og det satte gang i fedttabet igen. Så jeg tror, det er en god ide at variere cardiotræningen, ligesom styrktræningen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hader at løbe og keder mig på en cykel men det er ser ud til at være nødvendigt.

Det er måske oz en ide at få målt fedt% selvom jeg gysser ved selve tanken.

Er nok mest bekymret for resultaten selvom man betegner mig som spinkel..

Det kan så være at der er sket en forskel, jeg kan bare ikke se det..

Men tak for alle jeres besvarelser, så prøver ejg at tyge lidt på det

:D

Link to comment
Share on other sites

Det er måske oz en ide at få målt fedt% selvom jeg gysser ved selve tanken.

Er nok mest bekymret for resultaten selvom man betegner mig som spinkel..

Det kan så være at der er sket en forskel, jeg kan bare ikke se det..

God ide. Selvfølgelig er der sket en forskel :) - det er altid svært selv at se det.

Og husk det er snart tid til at finde dem her frem B) og komme til stranden, så træn hård og spis sundt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det ser jo rigtig nok ud alt sammen mht. kosten; - nu ved jeg ikke om du spiser sent aften, men prøv evt. at droppe mad efter eks. kl. 20.00 om aftenen ? evt suppler lidt med proteiner. Det er hvad jeg gør under cutning og def.faser - med succes.

Men nu har du bodycombat - som jeg går udfra er forholdsvis hårdt, men har du mulighed for at supplere din dag med noget decideret cardio-træning ?

? hvis du ikke kan cykle/løbe - hvad med at bruge gåture ? (altså lange gåture) - det er en god forbrænder.

Det kan være at du med din kost har et kcal. overskud som det er idag - og det burde du kunne se ved at tilføje noget ekstra træning, primært møntet på forbrændning ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner primært bodycombat 3-4 gange om ugen. Løbebånd, cykler osv holder jeg mig langt væk fra. Evt. bruger jeg lidt tid på romaskine, men heller ikke meget. For jeg træner kort men med meget højt intensitet

Kan det være her "koen" ligger begravet. Mig bekendt er der en tendens til at overvurdere kalorieforbruget ved de forskellige aerobic-typer. Hvis det er hardcore vægttab du går efter ville jeg overveje løbebåndet eller motionscyklen.

I stedet for kort tid med høj intensitet kunne intervaltræning være interessant.

Styrketræning tæller ikke meget i kalorieregnskabet, man bruger simpelthen for lidt energi.

Der er noget jeg ikke kan forstå. :confused2:

Jeg troede at al træning virkede i den rigtige retning? Så er der måske ikke nogen grund til at træne styrketræning så indædt . Jeg forsøger at holde pulsen oppe hele tiden, det er måske unødvendigt?

Albert

Link to comment
Share on other sites

--->Albert

Jeg troede at al træning virkede i den rigtige retning?

Det gør al træning også, blot mere eller mindre, eks. forbrænder man mere pr. tidsenhed ved at løbe end at gå. Hvis man ensidigt fokuserer på kortsigtet vægt-styring er vægttræning ikke videre effektivt fordi man forbrænder for få kalorier.

Til gengæld kan vægttræning være en god hjælp på lidt længere sigt fordi den muskelmasse man tager på i sig selv forbrænder kalorier, også selv om man ikke træner.

At forsøge at holde pulsen oppe under vægttræning tror jeg ikke hjælper meget, så hellere skille de to ting helt ad.

Noget af det mest effektive vil jeg mene er intervaltræning ifbm. løb, spinning eller lignende. Her er der både en stor forbrænding mens man træner og det såkaldte "afterburn" bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Det ser jo rigtig nok ud alt sammen mht. kosten; - nu ved jeg ikke om du spiser sent aften, men prøv evt. at droppe mad efter eks. kl. 20.00 om aftenen ? evt suppler lidt med proteiner. Det er hvad jeg gør under cutning og def.faser - med succes.

Men nu har du bodycombat - som jeg går udfra er forholdsvis hårdt, men har du mulighed for at supplere din dag med noget decideret cardio-træning ?

? hvis du ikke kan cykle/løbe - hvad med at bruge gåture ? (altså lange gåture) - det er en god forbrænder.

Jeg kommer først hjem ved 8-9 tid om aften og mad må jeg da ha'...

Man kan heller ikke købe noget ordentligt "fast food" så jeg er nød til at vente til jeg kommer hjem...

Gåture??? :confused2: det har jeg slet ikke tid til, jeg træner for meget :lol:

Bodycombat er konditonstræning hvis nogle skulle være i tvilv, ikke noget med at løfte...bare spark og slag...kampsport inspireret. Bedste konditionstræning jeg kender til...

Link to comment
Share on other sites

Den bedste konditionstræning - og også den som giver bedst i fedttabsøjemed - er den, hvor du er for forpustet til at føre en samtale mens du træner :)

Er det tilfældet for bodycombat (har ikke prøvet det selv?).

Har du prøvet en spinnertime? Hvis du kan lide og træne til musik, så er det faktisk OK (i hvert fald ikke så kedeligt som man skulle tro)..

Link to comment
Share on other sites

spinner er en god ting, og det er hurtigt overstået. er helt enig i, at gå tager tid :)

Men det må jo være fordi du indtager for mange kcal eller samme antal som du forbruger - så enten er det at intensivere cardio, eller også er det at skære ned på antal kcal.

Og et godt tidspunkt - i min verden - er at skære ned på indtag om aftenen, og hellere koncentrere indtaget i løbet af dagen.

Link to comment
Share on other sites

Den bedste konditionstræning - og også den som giver bedst i fedttabsøjemed - er den, hvor du er for forpustet til at føre en samtale mens du træner :)

Er det tilfældet for bodycombat (har ikke prøvet det selv?).

Har du prøvet en spinnertime? Hvis du kan lide og træne til musik, så er det faktisk OK (i hvert fald ikke så kedeligt som man skulle tro)..

BodyCombat time er i rigtig højt tempo og med høj intensitet så det er faktisk ligesom spinning.... tror jeg....jeg har faktisk aldrig prøvet det...man kommer i hvert fald ud ligeså drivvåd.

Jeg synes bare at spinninglokalen hos os er ret ulækkert og jeg har ikke så meget lyst til at være med. Og det er ikke fordi jeg er har noget imod at svede for det gør jeg jo til alle timer men jeg synes bare at lige præcis spinninglokalen er klamt.

Men det kan jo være at jeg skal lade være med at pive og tager mig sammen til at prøve...og hvis jeg knækker mig midt i det hele så kan jeg give skyld anstrengelsen :(

Link to comment
Share on other sites

HW.queen> Det afgørende her, er enten at du finder en eller anden for for cardio træning som du kan supplere med - eller at du justerer ned i dit indtag pr. dag.

Om det er spinning, løb, aerobic, ballonflyvning, eller hvad - er ikke så vigtigt; - det der er vigtigt er at du tilsyneladende ikke forbrænder nok, på trods af din gode indsats idag.

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share