Fed mad = bumser ??


FittSmoker
 Share

Recommended Posts

Min krop er sgu underlig nogle gange - hvis jeg nu spiser "fed" mad - altså hvis jeg eks. som igår spiser en enkelt pizza som ikke helt er så sund, så er det stensikkert at jeg dagen efter får bumser ?

Efterhånden er min krop blevet så "over-følsom", at jeg ikke skal afvige særlig meget i min daglige kost, før jeg bliver straffet - ikke ved at tage på, men ved at få bumser ?

Hvorfor er det lige at det hænger sådan sammen, at usund mad - selv i små mængder - ender med at man får bumser ?

Og det er til orientering lang tid siden jeg har været i puberteten, såe.....

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke vist nogen sammenhæng videnskabeligt med nogle specielle fødevaregrupper eller enkelte fødevarer og bumser, men mange oplever at enkelte fødevarer eller fødevaregrupper påvirker dem negativt.

Har man disse erfaringer bør man selvfølgelig holde sig fra de fødevarer som erfaringsmæssigt er dårlige for en. De fødevarer folk typisk har dårlige erfaringer med er ofte fede og sukkerholdige varer.

Jeg har ikke set nogen videnskabelige forklaringer på hvorfor nogle fødevarer skulle være dårligere end andre, men adskillelige alternative forklaringer (som jeg mener er tvivlsomme). Formodentlig er nogle personer følsomme over for specielle fødevarer, som så påvirker hormoner og stofskiftet anerledes end hos andre.

Link to comment
Share on other sites

Kender godt noget af det du omtaler, FittSmoker. Jeg har fornyligt hørt noget om at "usunde" kulhydrater skulle være dem der gav bumser. I artiklen jeg læste, brugte de lyst brød som sandwichbrød og den slags, som eksempel... :cheeburga:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke fedt i sig selv er med til at øge antallet af bumser. JEg spiser i øjeblikket mellem 170 og 200 gram fedt om dagen og jeg har ingen problemer, tværimod er de jeg havde næsten væk. Men måske er det også forskeligt fra person til person.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share