sharwarma


bonux
 Share

Recommended Posts

hej med jer

det er måske et lidt dumt spørgsmål, men uden dem får man jo ikke svar.....

Det går i sin enkelthed ud på, er en sharwarma fra den lokale biks usund, hvis man ser bort fra dressingen???? Problemet er nemlig at jeg skal tabe mig nu inden sommer, men jeg ÆÆlsker sharwarma.. :( ... er der nogen der kan give et konkret bud ? Så jeg kan finde ud af om jeg kan gnaske videre eller om jeg skal søge nye marker :confused2:

Link to comment
Share on other sites

det er måske et lidt dumt spørgsmål, men uden dem får man jo ikke svar.....

Hej selv..... dumme spørgsmål er dem der ikke bliver stilt...

Der er et meget højt fedtindhold i schawarmaer. Det kommer sig af at de laver sådan en så den holder længe, så for at den ikke skal "tørre ud" mens den hængerder, blander man nogle fedt lag ind imellem lammekødet. Dertil kommer at det faktisk ikke altid ER lammekød de laver det af. Men om man ligefrem kan kalde det usunt ved jeg ikke, men jeg ved jeg foretrækkerat lave den selv ;o)

Edited by Dumb&Dumber
Link to comment
Share on other sites

Dumb:

men jeg ved jeg foretrækkerat lave den selv ;o)

Hvordan f.... laver man sharwarma selv ??

Jeg satte kniven for struben af min tidligere fastfood-leverandør, og jeg spurgte dem om fedtindholdet.

De sagde de ville lægge hovedet på blokken (med accent) - for at der var meget lav fedtprocent i deres kebabber (kødet er frossent og hænger ikke på sådan een der drejer rundt).

Jeg skulle bare sørge for at sige at de ikke skulle stege det i olie, og selvfølgelig droppe dressingen.

Det er selvfølgelig fra sælger's mund, så jeg er meget skeptisk ;).

Link to comment
Share on other sites

-----> FitSmoker

Det gør jeg ved at jeg kender en gut der er restauratør, som leverer mig det kød der skal til, og så laver jeg det på grillen eller i ovnen underg grillen...Iøvrigt så har han lært mig at lam ikke bare er lam, men det lamme kød der er godt at spise er avlet til det, så de ikke får den her ulækre "uldsmag".

Det er klart, at der rent faktisk stadig findes RESTAURATØRER der laver en ordenlig kebab. Det er bare ikke typisk i grillen nede om hjørnet det sker. Der er det mængde der giver penge, ikke kvalivarer. Jeg skal dog så sige at hvis det er frosset frem for at hænge på spyd flere dage i træk, sådan at de laver det "frisk fra frys", så er det formnetlig helt rigtigt hvad han siger....så fjern bare kniven igen, nogen kunne komme til skade ;)

Edited by Dumb&Dumber
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share