Powerade


Martin
 Share

Recommended Posts

Citat Run4Fun: Sportsdrikken Powerade, der er det nyeste medlem af Coca-Cola familien, er udviklet i et samarbejde mellem smagseksperter fra Coca-Colas og forskere. Resultatet af samarbejdet er Liquid 8, som er en samlet betegnelse for de otte ingredienser, der gør Powerade til en effektiv sportsdrik: vand, natrium, kalium, magnesium, sukker, maltodekstrin, citronsyre og aroma.

Med Liquid 8 dækker Powerade både behovet for energi og væske og modvirker samtidig dehydrering og muskelkramper.

Er der nogen som ved om den "holder vand" eller blot er endnu en sodavand?

Jeg er godt klar over at Powerade nok kan laves billigere i eget køkken, men vi er jo nogle som er lidt dovne (og bl.a. køber "færdigt" valleprotein istedet for at udvinde det fra en mindre osteproduktion i eget køkken B) )

Link to comment
Share on other sites

Der er såmænd ikke noget revolutionerende i sportsdrikke, men der er da ingen tvivl om at det virker. Vædske, sukker og salte modvirker kramper, dehydrering og forbedre præstationsevnen. Powerade smager tilmed godt - og så er der færre kalorier i en f.eks. andre lædskedrikek som Coca Cola. :) Så har man penge nok og gider man ikke drikke saftevand - ja så er Powerade ganske udmærket. Smagsmæssigt fortrækker jeg nu Getorade. ;)

Link to comment
Share on other sites

det ser ud til powerade lover det samme som gatorade!? tror jeg nok de hedder og først blev der sagt at det bare var ren sukker, men senere viste det sig at det faktisk holdt stik alt det de lovede, ivhertfald ifølge musclemedia, sidder her med en artikel om det

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share