20 Squat Breath Routine!


Guest Slettet 05102011
 Share

Recommended Posts

Guest PlayboY

Hey boys.. Nu er jeg lige begyndt på 20 squat Breath Routine efter jeg har ligget syg i 3 uger med influenza.. Og derefter en uges tid til at komme ovenpå.. Så er lige gået i gang.. Tog split i 2 uger lige for at komme i gang, og startede med 20 squat her for en lille uge siden.

Selve programmet er meget godt.. Især de 20 squat får virkelig pulsen op, og gejsten til at træne er der helt sikkert.. Og for satan det er hårdt, sammenlignet med en alm. split program!

Dog har jeg lavet lidt rettelser i mit, og ville høre hvad i siger til dem!..

Standart programmet ser således ud :

Mandag

20 rep breathing squats 1 sæt x 20 reps

Stiff-legged dødløft 2 sæt x 8-10 reps

Bænkpres 2 sæt x 6-8 reps

Incline bænkpres 2 sæt x 6-8 reps

Bent over barbell rows 2 sæt x 6-8 reps

Chin ups 2 sæt x max reps (uden at ramme failure – anvend vægt hvis mere end 15 reps er muligt)

Military presses 2 sæt x 6-8 reps

Close grip bænkpres eller dips 2 sæt x 8-10 reps

Barbell curls 2 sæt x 8-10 reps

Mave 2 sæt x 8-10 reps

Læg 2 sæt x 8-10 reps

Onsdag

Konventionel dødløft 4-5 sæt x 3-5 reps med ca. 85 % af 1RM (uden at ramme failure)

Leg curls 2 sæt x 10-12 reps

Bænkpres 2 sæt x 6-8 reps

Incline bænkpres 2 sæt x 6-8 reps

Bent over barbell rows 2 sæt x 6-8 reps

Chin ups 2 sæt x max reps (uden at ramme failure – anvend vægt hvis mere end 15 reps er muligt)

Military presses 2 sæt x 6-8 reps

Close grip bænkpres eller dips 2 sæt x 8-10 reps

Barbell curls 2 sæt x 8-10 reps

Mave 2 sæt x 8-10 reps

Læg 2 sæt x 8-10 reps

Fredag

20 rep breathing squats 1 sæt x 20 reps (eller den milde udgave med 2 sæt x 8-10 reps)

Stiff-legged dødløft 2 sæt x 8-10 reps

Bænkpres 2 sæt x 6-8 reps

Incline bænkpres 2 sæt x 6-8 reps

Bent over barbell rows 2 sæt x 6-8 reps

Chin ups 2 sæt x max reps (uden at ramme failure – anvend vægt hvis mere end 15 reps er muligt)

Military presses 2 sæt x 6-8 reps

Close grip bænkpres eller dips 2 sæt x 8-10 reps

Barbell curls 2 sæt x 8-10 reps

Mave 2 sæt x 8-10 reps

Læg 2 sæt x 8-10 reps

Det er jo sådanset et ganske udemærket fullbody program.. Dog har jeg lagt et par øvelser til!..

For det første har jeg erstattet stifflegged DL med konventionel, da jeg ikke bryder mig om stifflegged..

Mandag er der kommet Lateral Raise på, da jeg ikke synes der er nogle øvelser i programmet, der konkret stimulerer bagside skulder.

Onsdag er der kommet et sæt flyers ind, da jeg simpelthen ELSKER denne brystøvelse!.. :D

Og fredag er der kommet et sæt Biceps concentration curl ind.. Bare lige for at lige stimulere den lidt ekstra, da jeg synes biceps er den fedeste muskel.. Og da Barbel curl ikke isolerer Biceps nær så godt som concentration curl.. ;)

Og tager jeg DB bend over row, istedet for barbel.. Da jeg bedere kan lide DB, og den stimulerer det samme, så det kan jo være et fedt.. ;)

Yes.. Det var lige mit tilpassede Breaht routine program.. Hvad sir i til den?.. :)

Link to comment
Share on other sites

Mandag er der kommet Lateral Raise på, da jeg ikke synes der er nogle øvelser i programmet, der konkret stimulerer bagside skulder

lateral raise rammer ikke bagsiden af skulderen, men derimod midten af skulderen lateral deltoid. Den er dog fin at have med.

Jeg savner noget progression, men eller ser det godt ud. Læs her hvorfor progression er vigtig.

Link to comment
Share on other sites

Rolig nu <_<

BB bent-over rows giver lidt for skulderens bagside, hvis du bruger overhåndsgreb (ikke Yates).

Med mindre du har en ekstrem restitutionsevne, så er en hst-lignende progression også nødvendig for ikke at overtræne CNS og give styrkeplateau.

Antallet af presseøvelser kan godt vise sig for højt. Du har både bænkpres, incl. bænkpres, military, dips/closegrip bænkpres. Kan din forskulder tåle det, og du har den ovennævnte ekstremt gode restitutionsevne, så er det fint nok.

Men er du normal - så skift mellem military/lateral raise og dips/cgbp hver 2. gang og skrot evt. incline BP.

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Mine skuldre holder satme til alt! :p

Desuden skulle programmet jo være sindsygt godt til at gaine masse! :D

Progression sørger jeg selv for.. Har som mål at jeg vil stige i vægt løft for hver uge.. Eller ihvertfald prøve på det! :)

Og så lige en ting.. Jeg tager i første sæt en vægt, og i 2. sæt en tungere vægt.. Er det korrekt, eller skal man køre med samme vægt i begge sæt ligesom i Hst?

Og i bænk kører jeg med 10 reps i første sæt og 8 reps i 2. sæt.. Er det fint nok, eller skal man helst have samme reps i begge set? :unsure:

Yes, det var alt.. Håber i kan svare på det ;)

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share