Maksimal mavetræning


the-box
 Share

Recommended Posts

Mit udstyr ser sådan her ud http://www.the-box.dk/traening/default.html

Jeg køre så min mavetræning sådan her:

Floor Crunch med en 20 kgs skive 2x25

Jeg hader at lave så mange reps og ved at det slet ikke er optimal, men hvordan kan jeg træne min mave bedre? Og jeg kan slet ikke finde ud af at lave øvelser som Hanging Reverse Crunch. Og jeg mener virkelig jeg ikke kan lave øvelsen Hanging Reverse Crunch selvom JS er så glad for den Vil jeg på en eller anden måde kunne træne min mave maksimalt med det udstyr jeg har i dag eller skal jeg ud og have købt noget nyt?

Altså skal jeg få en smed til at lave sådan en mærkelig ting som man kan sætte skiver på og alligevel kan have bag hovedet når man laver Floor Crunch? Skal jeg få en smed til at lave en skråbænk? Skal jeg købe et træktårn og træne maven der? Eller hvad synes i jeg skal gøre for at træne min mave godt?

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Jeg har haft rigtig gode erfaringer med maveøvelser på skråbænk, hvor man holder en vægt bag nakken.. I mit tilfælde bare en 5kg vægt, og så 2 sæt med 10 reps i midten og 5 til hver side.. Hvis man træner et fullbody program, er dette rigeligt til maven.. Men bare med et almindeligt split, ville jeg foreslå nogle flere reps.. F.eks. 2 sæt med 20 midten og til begge sider.

En skråbænk er jo til at komme til for penge, det er jo bare lige at holde øjnene åbne når tilbudene er der.. I Netto havde vi en ganske udemærket skråbænk på tilbud til 200.- :)

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share