Mængde Kulhydrat/Proteinindtag ?


fATaLOT
 Share

Recommended Posts

Efter træning tager man jo gerne ca. 30 g. protein(jeg gør), men jeg er mindre interesseret i kulhydrater fordi de ikke forsvinder igen(jeg tager seriøst på af dem).....

Jeg ved også at kroppen skal bruge kulhdrater for at genopbygge ens muskelfibre osv.. men præcist hvor mange gram kulhydrat skal man bruge pr. gram protein ??

Håber der er en der har læst noget om det så jeg får et kvalificeret og/eller velargumenteret bud :)

fATTY :) :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Det er vigtigt at kroppen får kulhydrater efter træning. F.eks en 70-90 gram sammen med dine 30g protein.

Hvis du vil skære på kulhydraterne, så gør det på et hvilket som helst andet tidspunkt end efter træning.

Hvis du sørger for at få styr på dit totale kalorieindtag, så vil du opleve at du ikke pr. automatik tager på af kulhydrater, men af samlet kalorieoverskud!

Link to comment
Share on other sites

Efter træning tager man jo gerne ca. 30 g. protein(jeg gør), men jeg er mindre interesseret i kulhydrater fordi de ikke forsvinder igen(jeg tager seriøst på af dem).....

Jeg ved også at kroppen skal bruge kulhdrater for at genopbygge ens muskelfibre osv.. men præcist hvor mange gram kulhydrat skal man bruge pr. gram protein ??

Håber der er en der har læst noget om det så jeg får et kvalificeret og/eller velargumenteret bud :)

fATTY :) :confused2:

pleger gerne at sige 30-40g af hvert 15min. inden mit træningspas slutter, det giver også lige pause i passet så man kan komme ud og blande shaken, også er det bare ned med svineriet og så ud og gi den hammer de sidste 15-20min. også følger man op med et måltid en time efter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share