Kan jeg lave alle øvelser rigtig


the-box
 Share

Recommended Posts

Jeg har fået lavet dette veldige program her på MOL :)

chin-ups

Squat

Standing Leg Calf

bænkpress

Dødløft

Military press

Bend over rowing

Upright row

Biceps curl, stående

Lying Triceps Extension

Floor Crunch

Mit center ser som sagt sådan her ud

Mit spørgsmål er så om jeg virkelig kan køre alle de her øvelser godt nok? F. eks chin-ups har jeg jo kun en "lige stang" at hive mig op i og synes ligesom at det er biceps jeg rammer mest der, så synes i jeg skal vælge en anden øvelse eller jeg skal ud og have lavet en bøjet stang på en måde? Ellers andre af øvelser i ikke mener jeg kan udføre helt korekt. Jeg tror selv på at jeg faktisk kan lave alle øvelserne rigtig, men fik at vide af en at jeg kunne komme slem til skade hvis jeg lavede nogle øvelser forkert, så kan jeg da lige lave en tjekning så jeg er sikker på jeg i virkeligheden kan lave de øvelser i mit center som jeg laver, så denne tråd er bare lige ment som en tjekning eller hvad mand skal kalde det.

Link to comment
Share on other sites

jarvig13 er ved at kigge på skiver nu :) skal lige forhandle mig til en nice pris :) Hmm hvorfor for jeg problemmer i Standing leg calf handler det ikke bare om at jeg bliver ved med at smide mange kg på? Jeg trænkte på i Biceps curl, stående rammer jeg der biceps godt nok med den stang jeg har nu? Eller skal jeg ud og have fat i sådan en xy stang (Curlstang) eller hvad den nu hedder. For den er jo ikke så vildt dyr, og hvis jeg nu også med fordel kunne bruge den i andre øvelser kunne det jo være helt fint :)

Link to comment
Share on other sites

Giver det ikke næsten sig selv om du kan køre øvelse eller ej, når du ved hvordan øvelsen udføres?

Er du i tvivl kan du finde beskrivelser her

Med et powerrack, bænk og en stang kan man klare det meste.

Korrekt udførsel handler mere om teknik end om udstyr.

Når du nu har et Dip-stativ, hvorfor så ikke bruge det?

Ang. calf raise. Så vidt jeg kan se er den eneste måde du har mulighed for at køre den ved at placere stangen på ryggen som ved squat, og så stille dig op på tæer og ned igen. Det stiller store krav til balancen og er noget risikofyldt efter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Oki kan se på de der gif billeder at jeg jo faktisk kan lave alle øvelserne :) Sådan en Curlstang der den ville man kunne bruge den til andet end Lying Triceps Extension og Biceps curl, stående? For det er lige før jeg godt kunne find på at købe sådan en. For får rimelig ondt i mine håndled mange gange

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share