Styrketræning/kampsport


Nygren
 Share

Recommended Posts

Jeg har styrketrænet i ca 2½ år 3-4 gange om ugen. Nu er jeg kommet i den heldige situation at jeg er kommet mig over en operation af storetå, som tillader mig at dyrke karate igen.

Mit "problem" er nu at finde et program, hvor jeg træner karate og samtidig styrketræner. Dog med karate som 1. prioritet.

Jeg har læst det program på www.martialarts.dk, som bruger ideer fra Hatsfield. Men her skal man træne 3 gange om ugen. Hvordan placerer man det sammen med karate tirsdag, torsdag og lørdag ???

Min egen ide som stadig er på "tegnebrættet" er følgende:

Tirsdag aften: Karate

Torsdag aften: Karate

Lørdag formiddag: Karate / Lørdag aften: Ben og mave

Søndag aften: Overkrop.

Ben trænes primært med squat efter Smolov's 12 ugers træningsprogram

Overkrop:

Bænkpres også efter Smolov's træningsprogram

Dødløft 2-3 sæt á 6-8

Dips 2-3 sæt á 8-12

Chins 2-3 sæt á 8-12

Military press 2-3 sæt á 6-8

Curls 2-3 sæt á 6-8

Til dem der ikke kender Smolov:

Træningspas:

1. 6x6@70%

2. 7x5@75%

3. 8x4@80%

4. 10x3@85%

5. 6x6@70%+10kg

6. 7x5@75%+10kg

7. 8x4@80%+10kg

8. 10x3@85%+10kg

9. 6x6@70%+15kg

10. 7x5@75%+15kg

11. 8x4@80%+15kg

12. 10x3@85%+15kg

Håber I har nogle kommentarer eller forslag til ændringer.

Med venlig hilsen

Nygren

Link to comment
Share on other sites

jeg durker selv karate og min uge ser således ud

Styrketræner , med et forholdsvist normalt fullbodyprogram...

Mandag > fullbody

Tirsdag > karate (undgår disse dage at lave udholdenhedstræning.. ala armbøjninger osv.. )

Onsdag > fullbody

Torsdag > karate

Fredag> ingenting.. har ofte ikke tid til sport (enten fullbody her eller lørdag)

Lørdag> fullbody

Søndag > fri og laver ingenting.. løber måske en tur...

hertil tilføjes at jeg laver udstrækning ofte, både på karate-dage og træningsdage.. Laver udholdenhedstræning.. (armbøjnigner) samme dage som fulllbody pga. restituitionstid osv...

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar BrainRoid, men hvor er dit argument ud over henvisning til HST ?

Jeg er interesseret i at ændre min styrke primært i Squat, Bænkpres og Dødløft. Har trænet HST men er på nuværende tidspunkt ikke interesseret i at træne for Hypertrofi.

Jeg har dog tænkt mig at inkludere noget CAT træning, efter selve karatetræningen tirsdag og torsdag.

Vil mene at træning 6 gange om ugen ikke giver musklerne nok tid til at restituere efter en gang Smolov eller Hatfield.

Med venlig hilsen

Nygren

Link to comment
Share on other sites

Eruption> Øger du i styrke og/eller kropsvægt ?

Jeg overvejer stadig at træne efter ideen fra første indlæg og så evt. smide noget CAT træning ind tirsdag og torsdag lige efter karatetræningen.

Med venlig hilsen

Nygren

Hej nygren..

træner vægte for hypertrofi, styrke og hurtighed.

Ja, jeg øger både i styrke og i kropsvægt (kun muskler).. Og især efter jeg det sidste halve års tid, er begyndt at køre squat og dødløft.. (hvilket jeg ikke kørte før.. :( )

Idéen er at de dage hvor jeg træner karate faktisk også er hviledage.. (jeg ville helelr ikke kunne holde ud at løfte vægte og træne 2 timer karate på en dag) ... dvs. min karatetræning ofte bliver en slags cardio, da stød, slag og spark ikke har den store modstand....

Men vil du helst undgå at opnå hypertrofi, elle rmå dette gerne komme oven i købet? (hvilket nok ikke kan undgås)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share