Øm i achilles, læg og fod


Overgaard
 Share

Recommended Posts

Jeg er en makker på 2m og 100kg. Jeg har løbet trænet en del i skov og har fået gode resultater. Men ved løb på asfalt får jeg ondt i læg, aschilles og fødder efter ca. 3km. Jeg har et par gode løbesko (Newbalance 1220), som efter sigende også skulle stablisere, for at passe på en tidligere knæskade. Er der nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre? Er det mine sko? Kan jeg træne det væk med nogle teknikker? Kan jeg løbe det væk? Skal jeg helt droppe at løbe på asfalt? :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo simpelthen på grund af det hårdere underlag at du får ondt i stængerne. Lige umiddelbart er den nemmeste løsning at undgå asfalt, og holde dig til det blødere underlag på skovstier og lignende.

Den dyre løsning er et par nye sko, da dem du har åbenbart ikke "fjedrer" nok. Hvor længe har du egentlig løbet i dem? For sådan et par sko bliver faktisk hurtigt "slidt", på den måde at de mister evnen til at absorbere stød fra underlaget. Især når man som du jo ikke er i fjervægtsklassen.

Skal du ud og handle sko, kan du med fordel købe dem et sted hvor du kan få lavet en løbestilsanalyse, så du får nogen der er specielt gode for lige netop dig...

Angående teknikker, vil jeg lade det stå ubesvaret, til de mere erfarne løbere... Jeg har jo selv set lyset, og fundet at transport til fods er tidsspilde :lol:

Link to comment
Share on other sites

I det jyske kender jeg til Fusion Sport i Aalborg og Holstebro samt...tror den hedder "Løberen" i Aarhus, hvor man kan få foretaget løbestilsanalyse...Pengene værd iøvrigt hvis man døjer med forskellige skavanker, jeg havde selv tendens til skinnebensbetændelse, men det gik væk da jeg fik de rigtige sko.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share