coopertest


wooo
 Share

Recommended Posts

Helt enig med Rune. Vi kan endda komme det lidt nærmere:

Hvis du vil løbe 3800 m på 12 minutter skal du lære at løbe med kilometertiden 3.09. Det kan du på nuværende tidspunkt næppe holde ret længe, men du kan formentlig holde en lidt højere hastighed end dette på en 800 m. Et enkelt program kunne derfor være, at du løber 800 m intervaller på 2.30, hvilket er lidt hurtigere end din målhastighed. Første gang kan du formentlig kun klare 2-3 intervaller med denne hastighed, men træn videre og fortvivl ikke. Når du kan klare 5-6 intervaller med denne hastighed, kan du også klare de 3800 m. Pausen mellem intervallerne bør være højst 2 min og træningen skal gennemføres 2 gange om ugen, hvortil kommer det "løse".

Held og lykke med projektet! 3800 m er meeeeget langt. Min egen PR er 3450 m - og det er snart længe siden.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med Rune. Vi kan endda komme det lidt nærmere:

Hvis du vil løbe 3800 m på 12 minutter skal du lære at løbe med kilometertiden 3.09. Det kan du på nuværende tidspunkt næppe holde ret længe, men du kan formentlig holde en lidt højere hastighed end dette på en 800 m. Et enkelt program kunne derfor være, at du løber 800 m intervaller på 2.30, hvilket er lidt hurtigere end din målhastighed. Første gang kan du formentlig kun klare 2-3 intervaller med denne hastighed, men træn videre og fortvivl ikke. Når du kan klare 5-6 intervaller med denne hastighed, kan du også klare de 3800 m. Pausen mellem intervallerne bør være højst 2 min og træningen skal gennemføres 2 gange om ugen, hvortil kommer det "løse".

Held og lykke med projektet! 3800 m er meeeeget langt. Min egen PR er 3450 m - og det er snart længe siden.

Ja, det lyder meget fornuftigt, 3800 er meget langt, men jeg har planlagt at træne i sommer ferien som aldrig før, for at komme i mit livs form, og jeg har været i meget god form, da jeg var konkurrence svømmer, så jeg mener bestemt ikke det er umuligt, da jeg er vant til at træne mod høje mål...

Men det blir da hårdt

Link to comment
Share on other sites

Du nævner et tidligere mål på cooper på 3275, er denne test for nylig? Springet om til de 3800 meter er et stort spring som kræver nøje planlægning og disciplin.

Vigtigst: Find ud af hvor du står i dag, det gør det nemmere at planlægge et forløb

Jeg ville først finde ud af hvor jeg præcis stod henne træningsmæssigt, så jeg ville tage en coopertest snarest.

Ud fra denne test ville jeg så plænlægge mit program med en masse interval-træning.

Når jeg løber intervaller, plejer jeg at holde "pause" mellem hvert interval med en faktor minimum faktor 1:1 ofte faktor 1:1.5. Ved pause forstås aktiv løb, dvs. du jogger stille og roligt rundt.

Vigtigheden med pause, er at du kan holde samme pace til næste interval

Link to comment
Share on other sites

Vigtigst: Find ud af hvor du står i dag, det gør det nemmere at planlægge et forløb

Jeg ville først finde ud af hvor jeg præcis stod henne træningsmæssigt, så jeg ville tage en coopertest snarest.

Helt enig!! Uden at vide din nuværende ydeevne, er det måske sævrt at sige om det er realistisk at nå de 3800. Glæder mig til at høre om træningen og tjekke tiderne, samt træningsprogram!!!!

Scholes

Link to comment
Share on other sites

Angående realismen i projektet bliver du nok nødsaget til at foretage nogle prioriteringer. Jeg har lige andetsteds på MOL set dit styrketræningsprogram. Kyndige folk har der vurderet, at du skulle sætte mængden lidt ned, hvilket du har taget til efterretning. Nu må jeg så sige: Med den mængde styrketræning, herunder specielt styrketræning for benene, der indgår i dit program, er det helt urealistisk at gennemføre højkvalitets intervaltræning, med mindre du besidder en overmenneskelig restitutionsevne - og uden højkvalitets intervaltræning er 3800 m ikke realistisk. Altså: Gå til den med styrketræning, nyd de benefits, som du opnår og glem de 3800 m for nærværende - eller begræns styrketræningen og kom ud på landevejen. Livet består af valg!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share