kedelig udvikling....


Dumb&Dumber
 Share

Recommended Posts

Har godt set det, triste nyheder.

En ting er at folk bliver fede i voksenalderen fordi de ikke kan finde ud af at styre deres kost, men at babyer ligefrem skal få fedme i dåbsgave er trist. :cries:

Jeg tør slet ikke tænke på de fremtidsudsigter det giver for livskvalitet, behandlingsomkostninger........

Link to comment
Share on other sites

At man er fed som baby, betyder vel ikke direkte at man bliver det senere hen? Er det ikke mere hvis man stadig er fed efter de første år af ens liv? Jeg vejede i hvert fald 4,5 kg da jeg blev født og har alligevel været spinkel de hele mit "barneliv" og stadigvæk selv jeg er vokset en del på det sidste.

Link to comment
Share on other sites

Mere kedelig udvikling:

Så I indslaget på TV i går om unge pigers kondital? Det var skidt. Mange af dem havde kondital på 30 dvs som nogle på 50 år og de ville kunne udvikle "velfærds"sygdomme allerede i tyveårsalderen. Vi talte ikke om overvægtige, men det gjaldt også de dersens nærved-anorexiramte som ikke er andet end skind og ben. En meget kedelig udvikling vi har gang i i øjeblikket.

Edited by TF vol. II
Link to comment
Share on other sites

Jeg så også indslaget, og selvom jeg er enig i at unge nu til dags(som generation) har en elendig form. Så vil jeg mene at resultatet med kondital 30 skal tages med et MEGET stort gran salt. Hvis de piger man så er et generalt udtryk for dem man har målt på, så skal noget af forklaringen findes i at de overhoved ikke gav sig, de udgik jo lige så snart de begyndte at puste lidt - de forsøgte ikke ligefrem at få et godt resultat, det betød ikke noget for dem at få et godt resultat

Link to comment
Share on other sites

Det kunne også tyde på, at de slet ikke er vant til at blive en smule forpustet.

jamen på det punkt er vi skam ikke uenige ;) Men min pointe er bare at et resultat på den baggrund er svært at bruge til noget.

Det bliver jo i denne sammenhæng brugt til at sige at unge(pigers) kondital er faldet så og så meget siden 19xx. Og at det kondital(30) som unge(piger) er nede på i dag, giver dem størrere sandsynlighed for, i en tidlig alder, at bliver ramt af hjerte/kar sygdomme m.m.

Jeg tror ikke der er nogen tvivl om at unges kondital er mindre end det var for fx. 20 år siden - men det at unge ikke er vendt til at presse sig selv (igen p.g.a. mindre motion i hverdagen), gør at resultatet bliver mere ekstremt end det nødvendigvis er.

Link to comment
Share on other sites

Canoing har nu fat i en meget god pointe. Jeg selv så ikke indslaget. Men omvendt, så er det jo så heller ikke en "undskyldning", for det kunne jo så være meget sjovt at se om hvorvidt der så også er en holdningsmæssig og mental forskel fra dengang. Var testene udført på samme måde - og med samme beskrevede "ringe indsats", så er resultatet vel egentlig sammenligt nok. Og hvis jeg sammenligninger de piger man ser rundt omkring i dag, med de piger jeg gik på skole med da jeg var yngre, så er der altså ubetinget sket noget med vægten og holdningen. med mindre det bare er fordi de er så afklædte idag at man kan se det ;) Drengene ved jeg ikke rigtig med....men hvorfor skulle det være anderledes :)

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart virker de altså som nogle pindearme i dag - men nu er jeg jo også vokset op på landet B)

:lol: :lol: :lol: :lol:

Og der smider man jo rundt med grise og går i marken fra barnsben af :4whip: :D :D :D

D&D> Jeg vil umiddelbart tro at der blev gået mere til før i tiden.

Dette bygger jeg på, at nu bedre form man er i, jo mere kan man også give sig. Eller sagt på en anden måde - nu mere er man vendt til at give sig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share