100kr


Fralle
 Share

Recommended Posts

Efter at have studeret priserne på marked, er jeg kommet frem til at priserne her i shoppen, vist er helt ok.

Men jeg er lidt i tvivl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :confused2:

Kan det betale sig at ofre 100kr mere på at købe 2,25kg Viking 100% Pure Whey til 399kr. Eller er effekten af den noget dyrer 1 kg. Nutrisport Ren Valle/whey Protein til 299kr. bedre...... :w00t:

Ud fra mine købmandsevner, kan jeg godt se, jeg får mere for prisen ved køb af viking, men er kvaliteten også derefter :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Coca Cola koster også mere end Las Cola fra Aldi men det er i pricippet også samme produkt..........

Øhhh NEJ.... det er da overhovedet ikke det samme produkt.... og sammenligningen kan heller ikke bruges.

Ved cola er det primært smag man vælger udfra det er det ikke ved kosttilskud.

Fralle:

Du skriver effekten, hvad mener du med det?

Effekten kan du ikke måle udfra et pulver(viking el nutrisport osv).

Den såkaldte effekt, hvis du med det mener fremgang, afhænger både af din træning kost og meget mere.

af kosttilskud (proteiner)synes jeg whey protein 80 fra gymgrossisten.dk smager bedst og det er også billigt for mig :D jeg får en del rabat hos dem.

Link to comment
Share on other sites

af kosttilskud (proteiner)synes jeg whey protein 80 fra gymgrossisten.dk smager bedst og det er også billigt for mig :D  jeg får en del rabat hos dem.

<_< - og det er lige nøjagtig derfor din sidste kommentar ikke er særlig smart.

Coca Cola koster også mere end Las Cola fra Aldi men det er i pricippet også samme produkt..........

der hvor jeg ville hen med det udsagn - in case you didn't notice - var at mange af de etablerede mærker tager mere for deres produkter fordi de netop er etableret - man betaler så at sige for mærket.

Link to comment
Share on other sites

Sikke en gang vrøvl BigB:

"Ved cola er det primært smag man vælger udfra det er det ikke ved kosttilskud."

og senere indlægget:

"af kosttilskud (proteiner)synes jeg ........smager bedst og det er også ............".

Selvfølgelig går man da efter smagen - også. Da er da ikke meget ved at skal drikke x-antal

shakes dagligt og så smager de af gammelt kaffe - vel. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Er der ikke nogen som kan komme med er mere konkret svar?

Jeg er nemlig også interesseret, for jeg har opfattet det som om, at viking rundt regnet var ligså godt som alle de dyre mærker og eneste forskel var prisen. Er det ikke sådan? Det faktum, at Jørgen S anbefaler det gjorde det jo også nemmere. Så nu har jeg 5,5 kg stående (eller det der er tilbage). Det er jo svært eller næsten og muligt selv at måle effekten af det proteinpulver, man køber i forhold til et andet mærke. Man kan måle udsving efter skiftet fra ét mærke til et andet, men det kan jo så skyldes mange andre ting, som lidt ændret kost i perioden, træning osv.

Link to comment
Share on other sites

Fralle ->

Uanset hvilket proteintilskud du køber, optages det i kroppen som frie aminosyrer eller som peptider. Ved at købe isolat, som Nutrisports kan du opnå 2 fordele:

1) Du vinder du måske en smule tid som kroppen ellers ville bruge på at nedbryde valle-koncentratet i Viking protein. Altså kan peptider og aminosyrer hurtigere komme ud i blodbanen, hvor de kan gøre nytte. Der er her virkelig tale om en marginal fordel.

2) Isolat er bedre renset for laktose (mælkesukker) og fedt (hovedsageligt mættet animalsk fedt fra mælken). Det betyder at du kan slippe for at indtage unødigt fedt og kulhydrat med dit proteinpulver. Og at du kan nøjes med en mindre mængde pulver for at få samme mængde protein.

Hertil vil jeg personligt tilføje følgende:

1) Ovennævnte fordele er i høj grad akademiske. Jeg er personligt af den overbevisning at den reelle praktiske betydning for muskelopbygning uden problemer kan afrundes til et stort nul. Glem alt om "609% bedre proteinsyntese" og "Biologisk værdi på 197"

2) Jeg synes Nutrisports isolat smager af ged!

3) Køb den 5-punds bøtte med protein som har det bedste forhold mellem smag og pris, og som kommer fra et bare nogenlunde anerkendt firma. 2-punds bøtter er der altså ikke meget økonomi i. Jeg skifter selv mellem EAS, Optimum Nutrition, Champion Nutrition og Prolab, afhængig af hvor jeg får det bedste tilbud. Hvis du køber på nettet burde det aldrig være nødvendigt at give over 400,- for en 5-punds bøtte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share