Styrkeløft som Olympisk event


AndersL
 Share

Recommended Posts

Kan desværre ikke støtte en sådan indsamling :devil::devil:

Da det samlede antal aktive til OL skal holdes på 1996 niveau - hvilket har gjort at sprint kajak er blevet halveret. for at blive udtaget til OL i athen - skal man nu i fx. 4 kajak blive mellem de 6 bedste til VM i 2003

Derudover kommer der et par wildcart til asien og amerika (de er ikke så gode ;) ) ialt 10 både til OL - der er 9 i en finale - spændende <_< :devil::devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Selvom jeg selv er styrkeløfter kan jeg ikke støtte et sådant initaitiv, da jeg er af den holdning at der skal skæres kraftigt ned på antalet af sportsgrene på det olympiske program. Ud med alle de moderne sportsgrene som fodbold, håndbold, tennis, badminton og cykling. OL-programet bør efter min mening udelukkende bestå af gamle klassiske sportsgrene som atletik, boksning, græsk-romersk brydning, fægtning og svømning ligesom i de gamle lege et par tusinde år tilbage i tiden.

Link to comment
Share on other sites

Selvom jeg selv er styrkeløfter kan jeg ikke støtte et sådant initaitiv, da jeg er af den holdning at der skal skæres kraftigt ned på antalet af sportsgrene på det olympiske program. Ud med alle de moderne sportsgrene som fodbold, håndbold, tennis, badminton og cykling. OL-programet bør efter min mening udelukkende bestå af gamle klassiske sportsgrene som atletik, boksning, græsk-romersk brydning, fægtning og svømning ligesom i de gamle lege et par tusinde år tilbage i tiden.

Nu forholder det sig bare sådan, at der er 10 gange så mange, der vil se cykling, badminton, håndbold etc., end græsk-romersk brydning og fægtning.

Så vidt jeg kan huske, så var 3 mest sete sportsbegivenheder foruden OL VM i fodbold, EM i fodbold og Tour de france. Det er de "nye" sportsgrene folk vil se.

Der er en grund til, der ikke lige bliver vist fægtning og brydning på ugentlig basis i fjernsynet. Most people just don't give a fuck! ;)

Det kan godt være de sportsgrene du nævner er de "rigtige", men hvad er pointen i at lave verdens største sportsbegivenhed om sådan, at det kun er halvdelen af sportsbegivenheden, man gider at se?

Hvis du fik din vilje, så ville du aflive OL som sportsbegivenhed nr.1!

Link to comment
Share on other sites

Hvis du fik din vilje, så ville du aflive OL som sportsbegivenhed nr.1!

Det er absolut også min plan. Vi skulle jo helst have Tour de France op som den største sportsbegivenhed. :)

Jeg er blot af den mening, at antalet af olympiske sportsgrene skal begrænses. Hvorfor skal vi se en flok ungdomsspillere løbe rundt på en fodboldbane hvert 4. år, der er jo ikke engang tale om de bedste af deres årgang, idet de bedste ikke kan få fri til noget sådant pjat i deres storklubber. Men på´den anden side er fodbold nok en alt for stor sport til OL. Hvis alle de stærke nationer stillede med deres bedste spillere til OL ville de andre sportsgrene sikkert drukne i mediernes fodboldfokusering. Hvis nu Zidane, Raul og Beckham var med tror jeg at der skulle mere end verdensrekorder på atletikstadionet til at dreje kamaraerne væk fra fodboldbanerne.

Andre sportsgrene burde smides ud af andre årsager. Feks. konehåndbold, det er en sport som kun bliver dyrket seriøst i DK og Norge, samt i et fjerntliggende asiatisk land, som tog sporten til sig i 80´erne, da de skulle afholde OL. Hvad gør man som værtsnation, når man gerne vil vinde i en holdsport? Lærer konerne at spille håndbold! Det mest imponerende er sgu at det lykkedes. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tour de France op som den største sportsbegivenhed.
Hørt hørt! :)
Jeg er blot af den mening, at antalet af olympiske sportsgrene skal begrænses. Hvorfor skal vi se en flok ungdomsspillere løbe rundt på en fodboldbane hvert 4. år, der er jo ikke engang tale om de bedste af deres årgang, idet de bedste ikke kan få fri til noget sådant pjat i deres storklubber. Men på´den anden side er fodbold nok en alt for stor sport til OL. Hvis alle de stærke nationer stillede med deres bedste spillere til OL ville de andre sportsgrene sikkert drukne i mediernes fodboldfokusering. Hvis nu Zidane, Raul og Beckham var med tror jeg at der skulle mere end verdensrekorder på atletikstadionet til at dreje kamaraerne væk fra fodboldbanerne.

Lige med fodbold, og andre sportsgrene, hvor de bedste ikke er med, der må jeg give dig ret.

Andre sportsgrene burde smides ud af andre årsager. Feks. konehåndbold, det er en sport som kun bliver dyrket seriøst i DK og Norge, samt i et fjerntliggende asiatisk land, som tog sporten til sig i 80´erne, da de skulle afholde OL. Hvad gør man som værtsnation, når man gerne vil vinde i en holdsport? Lærer konerne at spille håndbold! Det mest imponerende er sgu at det lykkedes.

:lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share