Lejlighed i københavn søges


incognito
 Share

Recommended Posts

Min kæreste og jeg skal have et barn til september. Vi bor pt. på et af CIU's kollegier i Albertslund, DKIK, hvor man ikke må have børn. Da vi i forvejen bor på et af CIU administreret kollegie, er vi langt nede i køen. Jeg er blevet optaget på humanbiologi (med studiestart 1. august), hvor man altså har timer hver dag. Dertil ville så komme 1½ times transport om dagen. Det eneste jeg kan skære væk, er min uddannelse, hvilket ville være ret surt, da det er svært at komme ind på humanbiologi ( det er sådan noget med individuel bedømmelse og 30 pladser om året).

Er der nogen derude, som kender nogen, der kan skaffe noget som er tættere på byen? Vi har råd til noget i retningen af 5-6000 om måneden og vil helst have en 3-værelses og det skal være et fast lejemål eller en andel.

Alle dyr er rådne, så skyd bare løs, hvis der er nogle råd

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke gå ned på dit kollegiekontor og whine lidt :crying: det plejer at hjælpe, de tager jo netop hensyn til trængende. Mange kollegier har jo lejligheder specifikt mindet på par, og når man først har foden indenfor og dermed er intern flytter, så ryger man jo tværtimod først i køen :)

Sådan var det i hvert fald dengang jeg boede på kollegium.

Så er spørgsmålet bare om dit kollegieselskab har noget i Kbh-området.

Vi krydser fingre for dig

-clayman

Ps. Stort tillykke :yeah:

Link to comment
Share on other sites

jeg bor allerede i en kollegielejlighed med min kæreste.... Vi bliver nok ikke smidt ud, men man må altså ikke have børn på vores kollegie. Og så er der jo det der med tiden i tog og busser.... Og vi er lavt prioriteteret hos CIU fordi vi allerede bor på et af deres kollegier. :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Kollegiet solbakken, men det kræver vist at begge er studerende og har 2 år tilbage af studiet. Det ligger meget naturskønt og lige ved siden Enghave station, nærmere bestemt rektorparken og er selvejet kollegie. Der bor en masse dejlige par med børn, derfor går det under navnet rugekassen.

Der er omkring 6 måneders ventetid, men i kommer i gruppe 1 pga af jeres situation, så det kommer sikkert til at gå hurtigere. ;)

Link to comment
Share on other sites

incognito:

tillykke med den snarlige famileforøgelse :)

det må være muligt at snakke med kollegiet om det - det er for øvrigt nogle lidt besynderlige regler de holder sig.

På mit kollegie, er det lige omvendt(er det så i virkeligheden det, der er besynderligt?)

-beboere kommer før ikkebeboere ved nye ansøgninger

-folk med børn kommer først

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share