trimning af kroppen til sommer


Svalle
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig at blive lidt mere trimmet her til sommer. Hvilket program skal jeg stykke sammen? Kost? Hvilken type styrketræning?

Jeg går nu til:

beachvolley(ca. 2 timer), spinning / bodybike (1 time) og kick-boksning (1½ time)

At dette en gang hver uge!

Derudover går jeg også til styrketræning hvor jeg træner HST cirka tre gange om ugen...

Min nuværende kost indebærer 2 protein-shakes per dag en før træning en efter. og så en protein rig kost som kalkun, kylling, makrel, tun, rejer, æg, rugbrød, lidt brød (fiber brød), A28 + müslig. Alt dette fordelt ud over dagen....

Så mit spørgsmål er. Er dette et godt program til at trimme kroppen? Er min kost helt gal!

PS. jeg bruger på ikke at spise mere end mit 2200 kcal, max forbræning. Min fedt procent er på 23%, vægt: 97, alder 21, højde: 185

Glæder mig til nogle svar!

På forhånd tak....

Link to comment
Share on other sites

Du kunne (næsten nødvendigt, hvis det skal gå stærekere) lave noget cardio, med henblik på at tabe fedtmasse... evt. gå i 30-60 min med stor(tung) oppakning på ryggen.. osv.

Hst er et udemærket program til at opbygge muskelmasse med, men husk at den muskelmasse du opbygger ikke er særlig stor, hvis du er i kalorieunderskud for at tabe fedt... Men du bibeholder derimod muskelmasse + en lille øgning..

ellers ser det OK fornuftigt ud..

Link to comment
Share on other sites

Ja...Det svære er jo at ikke forbrænde alt for meget muskelmasse...men forbrænde fedtet i højregrad...Men hvordan?
Kroppen vil altid forbrænde fedt først. Det vil sige at så længe du har fedtdepoter vil disse blive forbrændt først. Kroppen skal naturligvis også have protein, og kommer du i underskud her, vil kroppen blive nød til at tære på musklerne for at danne de livsnødvendige aminosyrer. Med den mængde protein du indtager, er der imidlertid ingen fare for, at det sker. Jeg tror nærmere du skal være opmærksom på ikke at indtage for meget protein. Det er som bekendt også en energikilde og bliver den ikke forbrændt, vil den lagre sig som fedt.
Du kunne (næsten nødvendigt, hvis det skal gå stærekere) lave noget cardio, med henblik på at tabe fedtmasse... evt. gå i 30-60 min med stor(tung) oppakning på ryggen.. osv.

Jeg er ikke helt enig. Den eneste grund til at træne på denne måde er, så vidt jeg kan se, at ramme et bestemt puls-arbejdsområde. Altså det man tidligere kaldte en fedtforbrændingszone. Dette er dog langt fra så effektivt som at træne hårdt i kortere tid. jvf: "http://www.motion-online.dk/ufedt_dr.htm" Jeg foreslår derfor at du i stedet for at gå i 30 - 60 minutter spinner eller løber for fuld skrue eller i intervaller (husk opvarmning) i 15 - 30 minutter.

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share