Fedt % måling, udstyr teknik mm..


BrainRoid
 Share

Recommended Posts

Godtså!

Jeg har den famøse plastik-fedt tang til en 200 spir ca, og den bruges flittigt til at monitorere fremgangen med diæten... I den anledning et par sp.

1. Ved 3-punkts testen, måler man bla over maveskindet lige ved siden af navlen, skal hudfolen klemmes sammen horisontalt eller vertikalt ? Grunden er at jeg har ~2-3 mm til forskel her... det forekommer mig at det er noget sværre at 'strække' huden når det er horisontalt, det er også her jeg måler 'mest' ... I bund og grund betyder det jo ik en skid, der er fremgangen(eller tilbagegangen) der betyder noget, men stadig ..........

2. Andre bedere calipers derude til overkommelige penge ? Hvad synes i om denne "Accu-Measure"-plastik dims ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har den selv samme tang og bruger den også yderst flittigt! (har faktisk lige målt før jeg satte mig til computeren) :4george:

1. Du skal lave en dele horisontalt, altså således som dellerne alligevel former sig når man sætter sig ned.

2. Jeg tror den måler - sammen med J&P 3 punk test - ca. 3-4% i den lidt for positive retning. Så man kan ikke regne med resultatet, men den er glimrende til at følge en tendens.

Link to comment
Share on other sites

auch .. 3-4% ? Det var sku ikke småting :( , hvad bygger du det på ?

Spejlet+Billeder…

På side 39 i min log nederst, (Quiclink til side 39 i anyones log) :D er der nogen billeder efter endt diæt, ifølge J&P 3 punktsmpling foretaget med plastiskfætteren, skulle min fedprocent være 8,8% på billederne, vi kan vidst hurtigt blive enige om at det IKKE er tilfældet! ;)

Link to comment
Share on other sites

anyone -> oki, du er ikke langt fra hvor jeg er nu på de billeder (jeg ligger nok lidt højere) .. og mine beregninger ligger mig på ~10%, så den er sku nok ikke helt gal... men at du skulle være hele 13% på de billeder er da lidt i overkanten ?

Link to comment
Share on other sites

Tolle

Jeps, har læst dem. Min kone har også en enkelt gang hjulpet mig med en 4-punktsmåling, men den var HEEELT i skoven!!! 23% mener jeg den sadge og SÅ høj er min BF% trods alt heller ikke… ;)

BrainRoid

13% er nok lidt for højt sat… 2-3% oveni hatten så! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share