Fedtmåling


Madsten
 Share

Recommended Posts

Jeg er godt i gang med et HST program - synes selv det er gået rigtig godt... Kan godt mærke at jeg er vokset lidt og sådan....

Samtidig med at jeg kører dette program, så er jeg selvfølgelig også begyndt på at spise sundt mad med massere af proteiner.... Jeg har lavet mad udfra fundne opskrifter fra bøger og her fra mol.... De er meget fedtfattige og sunde.... :bigsmile:

Men...

Sidste gang (for ca en 1½ månede siden) jeg målte min fedtprocent til træning, var den på ca. 15% eller sådan noget.... Man skulle tro at efter denne sunde kost og gode træning at den var faldet, men nej nej - idag da jeg var oppe og måle den igen, var den på næsten 18% og jeg havde kun taget 1 kg på..... Hvordan kan det være??? Skal jeg ikke stole på de der fedtmålere eller hvad? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er en elektronisk måler du har målt med, så har du vel begge gange målt før træning, uden sokker/tøj på og helst på samme tidspunkt om dagen, som man skal?

Hvis der var tale om en elektronisk måling, hvad var fordelingen af vand/fedtfri masse/fedt, ved de to tests?

Visse målere er så dårlige at de giver forskellige resultater når man vejer sig umiddelbart efter hinanden....

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er elektronisk...

Nej, jeg gjorde det ik før træning.. har det stor betydning????

Der står ikke nogen fordeling af vand/fedtfri og masse/fedt på den brugte vægt - det kan være at den bare er i så ringe kvali, at man slet ik kan regne med den... :sneaky:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share