Skriv jeres kost!


Don Mega
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er sikker på at vi alle (dem der ikke lider under en fri kantine :) ) har prøvet at miste fantasien omkring vores kost. Jeg skal selv til at lægge min kost om for at prøve noget nyt. Derfor tænkte jeg at det ville være en god idé hvis mol-folkene ville poste deres kostplaner op så vi alle kunne få nogen idéer fra hinanden eller hur?

Jeg poster selv min når jeg har fået sat den sammen!

SKRIV LØS! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er p.t. helt gået væk fra at bruge fantasien når det drejer som om dagens kost. Det bliver så meget nemmere at holde styr på, når man har faste rammer med kontinuitet.

Min morgenmad er Cheasy Yoghurt (skovbær eller kirsebær, begge sødet med sødemiddel), med enten fiber-drys, eller grovvalsede havregryn. Ca. 1500-1800 KJ. Portionens størrelse afhænger af om jeg skal ind og spinne den dag. En for stor portion ligger ikke så godt i maven ;)

Til frokost blander jeg 250 gram sandwich kylling (stegt kyllingebryst i strimler, frosset fra Metro) med 200 gram grønærter, 200 gram rød og grøn peber, samt 200 gram små gulerødder (karrotter), alt sammen fra dybfrost. Dette blandes i en stor skål med balsamico (og på spinningsdage 25 gram olivenolie), og deles op i to plastskåle, som jeg tager med på arbejde. Det giver 2 frokostmåltider i løbet af dagen, med samlet energi på 2500 eller 3500 KJ (afhængig af olie). Den termiske effekt af sådan et måltid er helt urimelig stor :bigsmile:

Hvis jeg har været inde og cykle om morgenen, tager jeg ofte en proteinbar (Optimum) så snart jeg kommer på arbejde, som post-workout meal.

Efter 17 er det langt mere spredt, hvad der ryger ind, men der skal helst ikke gå meget over 3 timer mellem hvert måltid.

Ovenstående er kun på arbejdsdage. I weekenden bliver det hele lidt mere improviseret, men det gør ikke noget så længe der er styr på hverdagen.

Nåh ja.... Husk at drikke meget kaffe :4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share