Mit nye hj. lavede program !


Granhof
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige strikket dette program sammen, sammen med min makker, vi regner med at køre program 1 i 2 uger, for derefter at skifte over til program 2.

Vi har valgt ikke at skrive på hvilke øvelser vi kører, da det skifter gang fra gang, men ting som DL, squat, bænkpres de er sikre hver gang de respektive muskel-grupper skal trænes.

Grunden til at vi skifter øvelsee hver gang, det er jo som i alle nok ved at forvirre musklen mest muligt. Det er meningen at vi hver anden dag kører lidt forskellige maveøvelser.Og pointen ved dette program er at vi vi lpresse den sådan at programmet kan klares på maks 75 min :4whip:

Forslag til ændringer eller whatever er meget velkomne :)

ps. meningen med træningen er at øge masse samt styrke. Vi har begge ca trænet i 5 år. håber ik det ser alt for rodet ud ;)

Program 1

Antal Øvelser: Antal Sæt/Reps:

Dag 1

Hviledag

Dag 2

Bryst 4 5x5 eller 4x6 **

Triceps 2 4x6*

Dag 3

Løb Kredsløb/interval skiftevis

Dag 4

Ryg 4 5x5 eller 4x6 **

Biceps 2 4x6*

Dag 5

Forside lår 2-3 5x5 eller 4x6 **

Bagside 1-2 4x6*

Læg 2 4x6*

Dag 6 Skulder

Masseøvelser 3 5x5 eller 4x6 :devil: **

Forside 1-2 4x6

Bagside 1-2 4x6

Side 1-2 4x6

Nakke 0-1 4x6

* Minimum 1x10 til opvarmning

** Minimum 2x10 til opvarmning

Program 2

Antal Øvelser: Antal Sæt/Reps:

Dag 1

Hviledag

Dag 2

Bryst 4 3x12**

Triceps 2 2x10 + 1x8*

Dag 3

Løb Kredsløb/interval skiftevis

Dag 4

Ryg 4 3x12**

Biceps 2 2x10 + 1x8*

Dag 5

Forside lår 2-3 3x12**

Bagside 1-2 2x10 + 1x8*

Læg 2 2x10 + 1x8*

Dag 6 SKulder

Masseøvelser 3 3x12**

Forside 1-2 2x10 + 1x8

Bagside 1-2 2x10 + 1x8

Side 1-2 2x10 + 1x8

Nakke 0-1 2x10 + 1x8

* Minimum 1x10 til opvarmning

** Minimum 2x10 til opvarmning

Link to comment
Share on other sites

alt, alt for lav træningsfrekvens.... hver muskelgruppe skal trænes allermindst 2 gange om ugen..... Og givetvis osse for mange øvelser.

Ikke for at reklamere alt for meget, men har du prøvet HST? Det er simpelt og det virker med relativ lille indsats.....

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Ok ! ang. trænmingsfrekvens, så var det jo meningen med at køre lidt flere øvelser, så kunn man i en periode nøjes med at træne hver enkelt muskel en gang om ugen, eller er det mig der har misforstået noget ?

Hst, tjae det kunne være en mulighed på et tidspunkt, men da jeg/vi gerne vil træne noget mere end 3 gange ugentligt, så dur det ikke rigtigt, hvis jeg altså har forstået hst princippet ordentligt.

Har du evt en god ide, hvilket program man kunne træne, hvis man ønskede 5 ugentlige træningsdage ?

Link to comment
Share on other sites

Nu skal man jo hellere ikke træne 5 dage om ugen bare for at træne 5 dage om ugen... det vigtigste for mig at se er jeres ønske om øget masse og medfølgende styrke (grundet større fysiologisk tværsnit da jeg går udfra det er første prioritet)... Som incognito er inde på så er træningsfrekvensen for hver enkelt muskelgruppe alt for lav... Jeg har ikke selv prøvet HST da jeg udelukkende går efter styrke men jeg ved der er mange der er steget ufatteligt i masse i forhold til de tidligere programmer de har prøvet... WSB er også en mulighed hvis ønsket er masse kombineret med styrke... et godt forslag ville være at sætte en masse tid af og læs diverse logbøger her på mol og læs de gode artikler TJ har skrevet bl.a. på getbig. ;)

Link to comment
Share on other sites

Du glemmer også at tage højde for en anden vigtig faktor i forbindelse med hypertrofi, - progressionen! Det er vigtigt at du konstant øger belastningen på musklerne, så du ikke ryger ind i et plateu. Det er lige så vigtigt at planlægge belastningen...

Link to comment
Share on other sites

Du glemmer også at tage højde for en anden vigtig faktor i forbindelse med hypertrofi, - progressionen! Det er vigtigt at du konstant øger belastningen på musklerne, så du ikke ryger ind i et plateu. Det er lige så vigtigt at planlægge belastningen...

Det har vi taget højde for, vi har selv en progression, men som der ikke er skrevet på her, da vi husker det ;-)

Link to comment
Share on other sites

Nu skal man jo hellere ikke træne 5 dage om ugen bare for at træne 5 dage om ugen... Jeg har ikke selv prøvet HST da jeg udelukkende går efter styrke men jeg ved der er mange der er steget ufatteligt i masse i forhold til de tidligere programmer de har prøvet... WSB er også en mulighed hvis ønsket er masse kombineret med styrke... et godt forslag ville være at sætte en masse tid af og læs diverse logbøger her på mol og læs de gode artikler TJ har skrevet bl.a. på getbig. ;)

Jeg vil kigge efter lidt gode programmer herinde, jeg har faktisk allerede kigget men åbenbart ik godt nok :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share