nyt udstyr - 25 eller 50mm?


laush
 Share

Recommended Posts

Jeg står i den situation at jeg skal ud og købe lidt flere vægte til min "homegym" B) Jeg er i tvivl om jeg skal investere i en york 25 mm stang på 200cm + 2*20kg vægte til en samlet pris af 1000,- eller købe et sæt brugt 50mm 140kg's vægtsæt til 2000,- (inkl stang på 220cm)

Jeg har i forvejen 140kg i vægte, men ingen af disse er 50mm så jeg vil også skulle investere i nogle flere 50mm's vægte.

Hvad er fordelen ved 50mm stang + vægte?

Link to comment
Share on other sites

Nu siger du, at du skulle investere i ekstra vægte ud over de 140kg, som følger med 50mm stangen, men at du allerede har 140kg til 25mm stangen (jeg går ud fra, at de hører hertil).

Men jeg tror slet ikke, at 25mm stangen er godkendt til 140kg. Jeg mener at Blackice (tror jeg det var) engang ville købe et discountsæt med 25mm, men de ville kun love, at det kunne holde til 100kg. Så hvis du feks skal bruge det til tungt dødløft, så er jeg ikke sikker på, at 25mm stangen kan holde til det.

Link to comment
Share on other sites

En york 25mm stang. york er så vidt jeg ved et OK mærke, men hvis den ikke er stærk nok til 250kg vil jeg ikke investere i en sådan. Ikke at jeg lige p.t. løfter 250kg, men måske engang i dødløft :)

Passer det at en york stang fra fitnessgruppen ikke kan klare 250 kilo?

Edited by laush
Link to comment
Share on other sites

Hvis du ringer til fitnessgruppen, kan de oplyse hvor mange kg stangen kan klare. Der er ingen specifik fordel i tykkelsen, men synes der er en bedre fornemmelse af tyngde i en 220 stang, end <200 cm. Tror at du kan 'fremtidssikre' dig ved at købe en 50 mm stang. Du skal også tage værdien af de 25mm skiver du har med i regnestykket. Dem kan du sælge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share