kan man træne f.eks. stækmærker væk


 Share

Recommended Posts

Hejsa allesammen. Jeg har et spørgsmål. Jeg har taget på i en periode hvilket medførte at jeg fik strækmærker på maven, ryggen, og brysterne. Jeg har brugt creme som har reduceret dem 10-20 %. Mange siger, at der ik er opfundet noget, der kan fjerne dem helt. Men jeg tror, når jeg tænker mig om, altså rent logisk, så burde man da kunne fjerne dem 100 % vha. muskeltræning. Jeg mener, hvis man eksempelvis træner ens krop, f.eks. strammer maven op, så man danner muskler, strammer brysterne, så burde strækmærkerne forsvinde helt.

Har jeg ret eller hvad

Link to comment
Share on other sites

Men jeg tror, når jeg tænker mig om, altså rent logisk, så burde man da kunne fjerne dem 100 % vha. muskeltræning. Jeg mener, hvis man eksempelvis træner ens krop, f.eks. strammer maven op, så man danner muskler, strammer brysterne, så burde strækmærkerne forsvinde helt.

Jeg er ked af at sige det, men jeg kan ikke følge din logik?? Strækmærker er sket fordi huden er blevet udvidet, - hvordan skal strækmærker så kunne forsvinde ved at udvide huden endnu mere?

Men stræmærker kan nok hurtig blive overset, hvis man har en stærk og veltrimmet krop...

Link to comment
Share on other sites

Synes også din logik er lidt svær at følge ;)

Efter hvad jeg har hørt og læst, så kan man "måske" gøre dem mindre tydelige med creme. Hvilken creme har du i øvrigt brugt?

Jeg bruger Matas Mavecreme til gravide :lol: på nogle strækmærker jeg har ved armhulerne, men det har jeg ikke gjort så længe, så resultaterne lader vente på sig.

Laserbehandling skulle også være en mulighed - dog heller ikke noget der kan fjerne dem 100%

Strækmærker vil dog blive mindre tydelige med årene helt af sig selv.

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

Strækmærker er principielt arvæv. Prøv at bruge olien fra vitamin-E kapsler. De er egentlig til indvortes brug, men knæk knapslen og smør olien på arvævet. Jeg kan ikke huske præcis hvorfor det er det hjælper - men det hjælper. Det skal gøres mange gange om dagen - 5-6 gange eller noget i den stil.

Jeg brugte det selv da jeg ved et uheld hoppede igennem en termorude (dont ask), hvor jeg flænsede næsen. Og det hjalp virkelig meget. I dag kan man stort set ikke se arret. Og så skal man endda rigtig tæt på.

Edited by Voravong
Link to comment
Share on other sites

Strækmærker er seje! 

Ingen grund til at fjerne dem 

Bear der har 15 cm strækmærker i begge armhuler

Sælg mig nogen centimeter!

I min familie kan vi ikke få strækmærker. Ikke ét eneste lille bitte mærke "to show for", selvom jeg øgede min kropsvægt med 33% på 16 måneder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share