Mit program (det virker på mig)


hardgainer
 Share

Recommended Posts

Hej.....

Jeg har jo fulgt lidt med i diverse diskutioner omkring diverse programmer, og hvor godt eller hvor skidt de virker... Min personlige holdning er at det generelt ikke fungerer at kopiere en andens program, ej nødvendigvis heller ikke andres "gyldne" trænings principper. Derved ikke sagt at man ikke kan have held med det, men istedet burde man bruge noget tid (måneder måske år) på at finde den rette trænings metode for en selv.

Jeg har tidligere forsøgt mig med diverse principper, programmer og lign. men intet har fungeret særligt godt. Jeg har bl.a. også forsøgt mig med HST og det er måske det princip der har virket dårligst af alt..... Der skete absolut intet!!!!! (bortset fra at styrken blev noget bedre, men da princippet er bygget imod Hypertrofi, må jeg tørt konstatere at det absolut ingen virkning havde på undertegnede).

Jeg har bl.a fundet at træning til failure eller ihvertfald meget nær failure har virket på mig...... Træning 3-4 gange ugentligt er det eneste der virker og absolut få øvelser virker......

Mit program ser således ud: (dog uden specifikationer af øvelser)

uge 1: 2 sæt á 8-11 gentagelser 120 sek. pause

Uge 2+3: 3 sæt á 4-7 gentagelser 90 sek. pause

Uge 4 : 4 sæt á 8-11 gentagelser 60 sek. pause

Uge 5+6: 5 sæt á 4-7 gentagelser 60 sek. pause

Uge 1: Forfra......

Programmet er bygget på tunge basis øvelser, 2 øvelser for hver muskelgruppe. Intet specielt, men det der virker for mig er tung træning, variationen ligger i pausen imellem sættene og den ugentlige øgning af antal sæt.

Det skal siges at jeg er hvad man nok vil beskrive som hardgainer, dvs. spinkel af bygning og generel lav fedt%.

Jeg er af den opfattelse at specifik og intensiv træning er det der virker, og dette program beviser det (ihvertfald for mig)....

Keep it simple....

Link to comment
Share on other sites

øhh, fair nok.

Var det meningen du ville have nogle kommentarer med på vejen, eller skulle det bare ud?

Vil du ikke også fortælle hvilke øvelser du laver, og hvilke overvejelser der ligger til grund for din programopbygning?

Ang. din mislykkede HST, så vil jeg næsten vædde med det er kosten den er gal med. Selvfølgelig er der forskel på folk og hvad du får ud af at træne, men gør man de grundlæggende ting i HST rigtigt, så kan man efter min mening næsten ikke undgå resultater.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen....

Maxpower; jamen så lad os da bare vædde :lol: Jeg har nemlig ganske godt styr på min kost, så jeg er bange for at du taber.....

Jamen overvejelserne for opbygningen bygger på indsamlet erfaring (8-10 år med styrketræning + endnu flere års erfaringer med konkurrence idræt). Så bagrunden til dette program er altså, logik for mig, når jeg ser på mine trænings resultater. At dette virker på mig er jo absolut ingen garanti for at det virker for andre, men det vides jo ikke før end man har prøvet det.....

Øvelses valget: Bænkpres + Incline pres (typisk med stang, men i ny og næ med dumbells)

Chins + One-arm rows + dødløft + reverse hyperextensions (på swiss ball)

Preacher curl + Barbell curl

Squats + Leg curl (liggende) det hænder at jeg tager leg extensions med.

French press + dips

Shoulder press (dumbbells) + Lateral raises + Back flyes

Swiss ball crunches + reverse swiss ball crunches.

Som svar til Jarvig..... Ja jeg har husket SD fasen (selvfølgelig), jeg kørte HST igennem ialt 16 uger og som sagt med intet hypotofi mæssigt resultat.

Ideén med mit indlæg er simpelthen, at fortælle at vi alle er forskellige og vi alle responderer forskelligt på diverse trænings stimula... I min tid som konkurrence svømmer samt træner viste dette sig praktisk talt hver dag, og i særdeleshed ved konkurrencer hvor selv om alle havde fulgt den samme type træning var hver svømmers resultater meget forskellige....

Link to comment
Share on other sites

haha, fair nok, jeg sagde også kun næsten. Jeg kender dig jo ikke :lol:

Ens resultater afhænger vel også i stor grad hvor udgangspunktet er, og nu havde du ikke skrevet hvor meget træningserfaring du havde i første indlæg.

Dit program ser også helt ok ud :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share