Slettet


Phoz
 Share

Recommended Posts

Nu skal man jo tage den slags formler med et gran salt eller tre.

De kan kun give dig en ide om hvor meget du skal indtage, men det er da et udgangspunkt hvor du så må se løbende på vægten om det passer.

Omkring 3000kcal er et ok sted at starte, men jeg vil umiddelbart tro at for en spinkel gut som dig er det måske næsten i overkanten.

Men prøv dig frem, og ryger der for meget fedt på, så skær lidt i kulhydraterne.

I min sidste HST lå mit indtag omkring 3500kcal (svingede lidt på trænings og ikke træningsdage) og der røg da også lidt rigeligt spæk på mavsen. Jeg er 22år, 182cm og vejede ca 85kg da jeg startede den runde HST. Jeg vejede 91kg da runden var færdig :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville sætte mængden af fedt en anelse op (omkring 60-80 gram om dagen), det har en gavnlig effekt på din testosteron produktion. Det gør det også meget nemmere at sammensætte dagens kost og samtidig have plads til EFA's.

En multivitamin pille om dagen, hvis du ikke er den store grønt spiser, er stadig en glimrende ide. Sørg for at få rigeligt med zinc (er også med til at holde test. produktionen oppe).

Når du sænker antallet af gentagelser til 5, så kan du evt. skære lidt i mængden af kulhydrater og i stedet smide noget mere protein ind.

Ellers ser det glimrende ud - specielt den gennemarbejdet struktur på indlægget - en sand fornøjelse af læse :)

Link to comment
Share on other sites

Du vokser alle ugens dage, hvorfor det vil være uheldigt at sænke indtaget voldsomt på ikke træningsdage. 3000 kcal er ikke helt ude i skoven, om ikke andet, så er det et rigtig godt sted at starte. En fullbody workout brænder uhyggelig mange kalorier i de efterfølgende 38 timer.

Hvis du vil lave noget cardio tam tam, så vent med at sætte rigtig ind med skidtet til dine 5'ere. Indtil da så vil de høje reps med garanti sørge for energiforbruget.

Link to comment
Share on other sites

Eur J Appl Physiol. 2002 Mar;86(5):411-7. Epub 2002 Jan 29.

 

Effect of an acute period of resistance exercise on excess post-exercise oxygen consumption: implications for body mass management.

Schuenke MD, Mikat RP, McBride JM.

Present address: Department of Biological Sciences, Ohio University, 128 Irvine Hall, Athens, OH 45701, USA. [email protected]

Studies have shown metabolism to remain elevated for hours following resistance exercise, but none have gone beyond 16 h, nor have they followed a whole body, high intensity exercise protocol. To examine the duration of excess post-exercise oxygen consumption (EPOC) following a period of heavy resistance exercise, seven healthy men [mean (SD) age 22 (3) years, height 177 (8) cm, mass 83 (10) kg, percentage body fat 10.4 (4.2)%]engaged in a 31 min period of resistance exercise, consisting of four circuits of bench press, power cleans, and squats. Each set was performed using the subject's own predetermined ten-repetition maximum and continued until failure. Oxygen consumption ( ) measurements were obtained at consistent times (34 h pre-, 29 h pre-, 24 h pre-, 10 h pre-, 5 h pre-, immediately post-, 14 h post-, 19 h post-, 24 h post-, 38 h post-, 43 h post-, and 48 h post-exercise). Post-exercise measurements were compared to the baseline measurements made at the same time of day. The was significantly elevated ( P<0.05) above baseline values at immediately post, 14, 19, and 38 h post-exercise. Mean daily values for both post-exercise days were also significantly elevated above the mean value for the baseline day. These results suggest that EPOC duration following resistance exercise extends well beyond the previously reported duration of 16 h. The duration and magnitude of the EPOC observed in this study indicates the importance of future research to examine a possible role for high intensity resistance training in a weight management program for various populations.

om den skulle være efter 39 skal jeg ikke kunne sige, men den er med sikkerhed efter 38 timer ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Phoz changed the title to Slettet

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share