Sheiko som begynder program


GammelFar
 Share

Recommended Posts

I TJ artikel på getbig omkring Sheiko, er der vist et eksempel på et sheiko program, dette program er et, ifølge Boris Sheiko, "preparation" program....

- kan det bruges som begynder program?

Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg er en smule i tvivl.

Work loaden i sheiko programmet er ret stor, men den sættes jo efter ens egne løft, og i og med man er nybegynder, løfter man jo ikke så meget.

Hvad siger i?

PS. Det fordi min kærestes lille bror godt vil træne sammen med mig, og jeg kunne godt tænke mig at køre en kort sheiko rutine... og det ville jo være dejligt hvis vi så kunne køre sheiko sammen....

Link to comment
Share on other sites

I TJ artikel på getbig omkring Sheiko, er der vist et eksempel på et sheiko program, dette program er et, ifølge Boris Sheiko, "preparation" program....

- kan det bruges som begynder program?

Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg er en smule i tvivl.

Work loaden i sheiko programmet er ret stor, men den sættes jo efter ens egne løft, og i og med man er nybegynder, løfter man jo ikke så meget.

Hvad siger i?

PS. Det fordi min kærestes lille bror godt vil træne sammen med mig, og jeg kunne godt tænke mig at køre en kort sheiko rutine... og det ville jo være dejligt hvis vi så kunne køre sheiko sammen....

Det vil jeg kraftigt fraråde. En så stor workload skal man være klar til, ellers render man hurtigt ind i skader - for slet ikke at tale om risikoen for at brænde ud, såvel fysisk som mentalt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nu også fraråde at smide en nybegynder på et sheiko program. Start ham op på noget let teknik træning halløj den første måneds tid, og så smid ham på TJ's Fundament træning for begyndere, som også kan findes på getbig.

Og ja, han mener seriøst at man skal lave 5 sæt flyes når det står der :), men man kan nu godt skrue ned for hjælpeøvelserne i et program som sheiko hvor der jo i forvejen er nok at lave. Derudover så træner de vist ikke flyes så tungt.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Mener Boris sheiko seriøst at man skal lave 5 sæt flyes i nogle træningsættene? Så vidt jeg har forstået er flyes ikke nogen særlig god bryst øvelse...?

Efter sigende skulle flyes være inkluderet som en slags recovery træning, pga. den store volumen i bp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share