Prologen


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

For det første..synd for Millar... for pokker da.

Ser ud som om alle top rytterne er kommet i form. Var selv lidt overrasket over at Ulrick hamrede så godt igennem.. Hamilton så også "godt" ud i dag. Lance så naturligvis uhyggelig ud.. men det overrasker ikke. beloki, derimod, lignede ikke en der havde det der "jeg vil vinde" blik, men det vil nok først vise sig i bjergene. Glæder mig til at se Botero angribe og se hvad han kan i år....

andre kommentarer til denne første lækre etappe????

Link to comment
Share on other sites

Enig i at det var synd for Miller, det lignede at hans uheld mindste tog 4 - 5 sekunder hvilket ville have betydet at han ville have været den absolutte vinder <_<

Jeg tror virkeligt det bliver spændende i år, da jeg også syntes der er mange spændende/gode ryttere og teams med - jeg glæder mig især til at se hvad Iban Mayo Diez kan i bjergene :bigsmile:, måske der ligger en ny bjergkonge gemt i ham ? :bike: :bike:

Link to comment
Share on other sites

Set udfra et fysiologisk synspunkt er prologen specielt spændende, da den er så tæt på en VO2max test som man kan komme. Hvis ikke man viser styrke i denne, er det usandsynligt at man kan vise magtdemonstrationer senere. Dermed ikke sagt at bjergryttere og sprintere ikke kan tage etaper senere, men den knusende vedvarende høje hastighed der kendetegner en gul trøje er kun forenelig med en god prolog.

Derfor er det jo særligt spændende at prologen sluttede med et uklart billede af adskillige stærke ryttere. Mit bud er at Armstrongs motor ikke er helt så toptunet som den tidligere har været og vi muligvis står med et mere åbent løb end forudset. Havde Armstrong vundet med 15 sek, havde løbet været kørt, men nu!

Det bliver spændende.

Link to comment
Share on other sites

Eller også er det måske en bevidst strategi fra Armstrongs side af, at lade konkurrenterne få det indtryk at han er ikke helt så stærk i år, for derefter at knuse dem suverænt i bjergene og på enkelstarterne. :devil:

Det tror jeg egentlig ikke, en texaner med 6-løber lader ikke som om han er såret. Det tror jeg han er for stolt til. Jeg tror faktisk han gerne ville have den. Men set i bakspejlet kører stort set alle de store en glimrende prolog, der er ikke mange dele af sekunder mellem dem. Det var f.eks. blot 0,00,08 sek mellem Zubeldia og David Millar, dette endda på troda af kædeproblemer. Og bagklogskaben viser mig egentlig også at det er helt logisk at McGee kører netop denen distance så flot. Jeg læser godt det med VO2 max som MZ skriver men der er tydeligs jo også nogle der kan det bedre på en distance frem for en anden, og med både olympisk guld og VM på 4000 m ER man vel et elelr andet sted god til distancen.

Link to comment
Share on other sites

McGee kørte de sidste 500 m med et fladt hjul.

Desuden har det også en betydning at de ikke kører på en helt "statisk" cykelbane. Men med brosten, sving og regn.

ingen tvivl om det, men når det kommer til brosten og tempokørsel er det jo immervæk alligevel en fordel at at være en tung rytter der er vant til at side i bøjlerne....

jeg havde ikke hørt det med punkteringen....DAMN hvad mister han på det på 500 meter ? et par sekunder eller hur ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share